Skip to content
ActualitatAlgaidaArianyCostitxDestacatLloret de VistalegreLlubiMaria de la SalutMontuïriPetraPorreresSant JoanSanta EugeniaSencellesSineuVilafranca

Els pobles del Pla han duplicat o triplicat la seva flota de vehicles els darrers 25 anys

cotxes

Carrers estrets, cotxes mal aparcats, voravies estretes, falta d’aparcaments dissuasius… Aquesta és la barreja que han d’afrontar els municipis del Pla de Mallorca. Ho han de fer amb unes xifres de vehicles molt preocupants. Els 14 municipis del Pla de Mallorca tenien, el 2022, un total de 43. 523 vehicles. Un xifra que supera la d’habitants de tota la comarca, poc més de 40.000 habitants i que duplica el número de vehicles que hi havia el 1996, aleshores eren 18.283 vehicles.

Aquestes dades extretes de l’Institut d’Estadística de les Illes Balears (IBESTAT) amb les xifres aportades per la Direcció General de Trànsit (DGT) ens mostra com en quasi els municipis el número de vehicles s’ha duplicat i en altres fins i tot s’ha triplicat.

Aquestes xifres són ben palpables en els nostres carrers. A la falta d’aparcaments ja hi ha ajuntaments, com el de Vilafranca que han apostat per deixar aparcar els propietaris de guals davant el seu.

Aquestes xifres fan referència a diferents tipus de vehicles, això és turismes, motocicletes, autobusos, camions i furgonetes, tractors, remolcs i semiremolcs i altres. Entre els municipis del Pla hi ha el cas de Montuïri que sembla haver multiplicat per tres el seu número de vehicles. Això, segons sembla, podria ser a causa del cost de l’impost de vehicles en aquest municipi. Així al ser inferior a altres municipis, ja és conegut que fa uns anys hi havia empreses de cotxes de lloguer que aprofitaven aquesta conjuntura per tenir els seus cotxes matriculats a aquest municipi.

Ara, fa uns dies, la Mancomunitat del Pla va encarregar l’elaboració d’un Pla de Mobilitat Sostenible a tota la comarca. Els ajuntaments saben que tenen un problema amb l’augment de vehicles a l’interior dels nuclis urbans. Per aquest motiu se cerquen alternatives per evitar, en la mesura del que és possible que els cotxes entrin dins el nucli urbà i se cerca crear aparcaments als afores, com fa uns dies va anunciar Porreres.

Les diferències de vehicles entre 1996 i 2022 són molt grans. A més, s’ha de dir, que aquell 1996 el tren encara no tornava a circular per municipis com Sineu, Sant Joan o Petra. Fou el maig de 2003 quan es va restablir el servei a aquests municipis. A més, la flota de transport públic tampoc era, el 1996, la que és ara.

A més de les xifres generals destaquen números com els 1.394 camions i furgonetes de Porreres, els 728 de Montuïri, les 504 motocicletes de Sencelles o els 16 autobusos de Petra.

Back To Top