El pla de treball per a implementar durant els mesos vinents, l’estratègia d’inclusió dels productes de Km0 a la comarca, ja ha estat posat en marxa per part de l’empresa Desarrollo e Investigaciones Turísticas, S.L
Com ja va avançar TotPla, s’aplicarà al Pla de Mallorca una estratègia d’inclusió de productes de Km0 que s’afegeixi al model de destinació rural del Pla i que incentivin l’emprenedoria i ofereixin noves oportunitats laborals als seus habitants. El turisme gastronòmic, per tant, que espera treballar la mancomunitat, cerca l’origen, les arrels que porten al turista a través de diversos productes, a tenir una experiència memorable, on recordarà olors i/o sabors oblidats.
Per tant, l’estratègia a desenvolupar tindrà com a objectius analitzar i entendre la cadena de valor del sector primari, plantejar una sèrie d’actuacions per posar en valor el sector primari, apostar per una gastronomia sostenible, pel coneixement cultural d’ un territori i per apropar el sector primari i sector turístic.
La premissa que justifica aquesta estratègia és que, amb les actuacions oportunes, fonamentades amb els esquemes de sostenibilitat, innovació i governança, el Pla podrà valoritzar els elements diferencials de la seva oferta gastronòmica i alimentària i alinear-la amb els valors propis del territori format per catorze municipis, per atraure i prolongar l’estada dels turistes, protegir el valuós entorn natural del qual és part i millorar la qualitat de vida dels seus habitants.