Skip to content
ActualitatAlgaidaArianyCostitxDestacatLloret de VistalegreLlubiMaria de la SalutMontuïriPetraPorreresSant JoanSanta EugeniaSencellesSineuVilafranca

El Pla llançarà una estratègia d’inclusió del producte Km0 en el sector turístic

La Mancomunitat Pla de Mallorca encomanarà un projecte que ha de marcar les línies mestres d’una estratègia d’inclusió del producte local Km0 de la comarca en el sector serveis del turisme, és a dir, bars, restaurants, hotels, agroturismes, etc.

De fet, en el cas del destí Pla de Mallorca, el document del projecte apunta que “és imprescindible parlar del sector primari i el sector turístic de manera vinculada, ja que formen part de l’experiència turística oferida i de la identitat del territori“. Així mateix, apunta que “per a començar amb la dinamització deL turIsme gastronòmic en el Pla de Mallorca, serà clau analitzar i fomentar l’ús del producte Km0 per part del sector del turisme”. En aquest sentit, afegeix que la comarca del centre de l’illa “es caracteritza pel seu potencial en la producció i elaboració de productes agrícoles i tradicionals”. Per això “és fonamental sensibilitzar al sector turístic en l’ús dels productes Km0, així com crear els espais perquè es dugui a terme aquest intercanvi comercial i de promoció”.

Per això el projecte que vol dur a terme la Mancomunitat en el marc del Pla de Sostenibilitat TurÍstica en Destí (PSTD) ha d’analitzar i entendre la cadena de valor del sector primari. En aquest cas fa referència al curs des de la producció d’un producte, la seva transformació, el subministrament als establiments, la restauració, el sector turístic i comercial, tot un ampli espectre d’actors i activitats. La gastronomia és en sí mateixa un potent eix transformador i vertebrador del territori”.

Per això, analitzarà l’oferta actual de productes km0 del Pla de Mallorca; elaborarà un mapa d’actors relacionats amb la producció, transformació i comercialització dels productes de proximitat, farà un inventari bàsic d’especialistes i empreses i un altre d’allotjaments, finques i serveis turístics i altres establiments especialitzats.

La presidenta de la Mancomunitat Pla de Mallorca, Joana Maria Pascual, explica a aquest digital que en el marc del pla de turisme sostenible que té en marxa l’organisme supramunicipal, “és molt important posar en contacte els productors de proximitat, de la comarca, amb els agents del sector turístic per tal d’optimitzar recursos amb l’objectiu que se’n vegin beneficiades les dues parts i aconseguir un turisme més sostenible que pensam que és cap on ha d’anar la nostra comarca”.

En aquest sentit, concretà que “hi ha productors de km0 a la comarca que fan productes agrícoles sense transformació i també productors d’oli, de vi… i després hi ha hotels, restaurants, agroturismes i el que volem és crear sinergies perquè vagin de la mà”.

La Mancomunitat ha tret a concurs la contractació per a l’elaboració d’aquesta estratègia d’inclusió dels productes Km0 en el sector turístic per un import de 45.454,54€ (sense IVA).

QUÈ EL EL PSTD?

El Pla de Sostenibilitat Turística de la Mancomunitat és un projecte finançat pels fons Next Generation i inclou projectes per convertir la comarca en destinació sostenible. Es tracta d’un pla plantejat per al període 2022-2024 i dotat amb gairebé 3 milions d’euros que vol fomentar el desenvolupament sostenible dels 14 municipis del Pla de Mallorca i millorar la qualitat de vida dels seus residents.

El PSTD es divideix en quatre eixos estratègics: transició verda i sostenible, millora de l’eficiència energètica, transició digital i competitivitat. El pla inclou l’execució de 25 actuacions.

Back To Top