Skip to content
ActualitatAlgaidaArianyCostitxDestacatLloret de VistalegreLlubiMaria de la SalutMontuïriPetraPorreresSant JoanSanta EugeniaSencellesSineuVilafranca

Fins a 103 establiments del Pla s’apunten a la campanya “No hi ha espai per al masclisme”

campanya masclisme

Fins a 103 establiments del sector de l’oci i la restauració s’han adherit a la campanya “No hi ha espai per al masclisme“, impulsada per la Mancomunitat Pla de Mallorca amb col·laboració amb la Fundació Ires.

Avui s’ha presentat aquesta campanya de sensibilització i prevenció de les violències masclistes “No hi ha espai per al masclisme als establiments d’oci i restauració”. La iniciativa fou presentada per la tècnica d’Igualtat de la Mancomunitat Pla, Iolanda Cirer i Raquel Herrezuelo representant de la Fundació IRES. La batlessa de Llubí, Magdalena Perelló fou l’encarregada de donar la benvinguda a un acte on hi han assistit representants dels diferents ajuntaments de la comarca.

Aquesta campanya s’inicià el 2022 i aquest any s’ha volgut dirigir de manera específica a aquest sector. Això sí, sense deixar de banda la formació començada l’any passat als responsables dels ajuntaments. Els objectius d’aquesta campanya són fomentar la resposta col·lectiva davant les violències masclistes quan aquestes es produeixen; consolidar i visibilitza el compromís dels establiments d’oci i restauració dels municipis que formen la Mancomunitat amb la lluita contra les violències masclistes. La intenció també és implicar la societat en conjunt per donar un missatge unitari i arribar a la tolerància zero.

decàleg masclisme

En aquesta campanya s’han format 79 persones. S’han adherit a la campanya un total de 103 establiments, altres 31 estan en procés de formalitzar la seva adhesió i tres establiments de la comarca han dit que no volen participar d’aquest projecte.

FUTUR

Entre els reptes de futur que han assenyalat des de la Mancomunitat del Pla hi ha la col·laboració amb els casals de joves o una aposta per a una formació innovadora.

En aquest punt les tècniques han destacat la implicació dels Quintos de Sencelles que han demanat poder ser promotors de la campanya i transmetre el missatge entre els joves del poble al llarg dels actes que puguin organitzar aquests mesos al seu nucli.

A la implicació dels establiments del Pla també s’hi ha d’afegir la petició de diferents locals d’oci d’altres pobles de Mallorca que han demanat de poder participar d’aquest projecte que pretén fer una societat millor.

Back To Top