Skip to content
ActualitatDestacatSanta Eugenia

Neix la plataforma Perill Ma-3040 a Santa Eugènia

santa eugènia

Aquests dies ha sortit la plataforma Perill Ma-3040 com a crit d’alarma pel perill que suposa pels veïns el pas de la carretera Ma-3040 per dins el nucli urbà de Santa Eugènia. La plataforma en el seu manifest fundacional expliquen que “som un grup de taujans i taujanes afectats, des de fa molts d’anys”. Un grup de persones que “ara hem decidit passar a l’acció amb la creació d’aquesta plataforma per donar visibilitat al greu problema que patim cada dia, la manca de seguretat viària”.

Els membres de la plataforma que s’expressen mitjançant les xarxes socials demanen solucions a tota una sèrie de coses que resumeixen d’aquesta manera:

  • L’alt volum de trànsit que passa cada dia per la carretera i en conseqüència pels carrers Balanguera i Aljub.
  • La velocitat dels vehicles, que tot i el senyal de circular a 30 km/h en la majoria dels casos no es compleix.
  • Tonatge de fins a 26T. No entenem aquesta limitació de tonatge tan elevada per dins el poble.
  • Llei Accessibilitat Universal. Els carrers Aljub i Balanguera de Santa Eugènia no compleixen la llei, amb voravies estretes i barreres arquitectòniques.
  • Perillositat de caminar per les voravies i conviure tot el dia amb el trànsit de vehicles, especialment en el pas de camions i autobusos.
  • Contaminació acústica i ambiental, molt de renou durant tot el dia a causa del gran volum de trànsit i l’excés de velocitat.

Des de la Plataforma assenyalen que “ara mateix els vehicles tenen prioritat, estan per damunt de les persones, dels taujans i taujanes que vivim a Santa Eugènia”.

Perill santa eugènia
El radar pedagògic mostra la velocitat a la qual circulen els vehicles, el màxim hauria de ser 30 quilòmetres hora.

5.000 VEHICLES

Fa uns mesos vam publicar que segons les dades dels radars pedagògics instal·lats a la carretera Ma-3040 cada dia creuen el poble per aquest vial més de 5.000 vehicles.

El batle de Santa Eugènia, Pep Lluís Urraca i el seu equip de govern ja van posar sobre la taula del departament de Carreteres del Consell de Mallorca aquesta problemàtica. En la trobada es va parlar de fer una variant o ronda de circumval·lació, però com va reconèixer el mateix batle de Santa Eugènia aquest és un projecte a “llarg termini”.

Back To Top