El Consell de Mallorca invertirà 6,5 milions d’euros en dos projectes importants per al municipi de Santa Eugènia. Concretament, serà en l’accés a santa Eugènia des del nucli de ses Coves i la construcció d’un vial cívic que connectarà el municipi amb Santa Maria.
El president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés i el conseller de Territori Mobilitat i Infraestructures, Fernando Rubio visitaren el municipi taujà on foren rebuts pel batle de la localitat, Pep Lluís Urraca, per a donar a conèixer els dos projectes.
VIAL CÍVIC
El vial cívic cap a Santa Maria tendrà un cost de 4,3 milions d’euros. L’àmbit de l’actuació comença a la rotonda del cementiri de Santa Maria, punt quilomètric 4 de la Ma-3030 i finalitza al punt quilomètric 6 de la carretera esmentada. El vial continuarà per la Ma-3020 (direcció Sencelles) des del punt quilomètric 3 fins al 6 a la rotonda d’accés a Santa Eugènia a través de Ses Alqueries. Per tant, la longitud total de l’obra serà de 5,3 quilòmetres. Es dona continuïtat al vial cívic que ja hi ha i que arriba fins a ses Alqueries aprofitant l’antiga carretera.
ACCÉS A SANTA EUGÈNIA
La millora de l’accés a Santa Eugènia des de la carretera Ma-3020 costarà 2,5 milions d’euros. Aquest tram de carretera fins a entrar a Santa Eugènia té una secció adequada durant un quilòmetre i mig que ara es completarà. Tot i això, a partir del llogaret de Ses Coves, on està ubicada la parada del TIB de la línia 343, la secció de la carretera s’estreny i té una amplada compresa entre 5,5 i 6 metres durant gairebé un quilòmetre fins a l’entrada al nucli urbà.
Els murs de les propietats de la carretera arriben pràcticament fins a la línia d’asfalt disminuint la visibilitat a les sortides de les finques. A això cal afegir que alguna corba no té visibilitat suficient tenint en compte la presència habitual de ciclistes a la zona. L’accés al camí de Son Mascaró i a la finca pública del Pinar des Senyor també presenta dificultats a l’hora d’incorporar-se a la carretera.
Es proposa ampliar de nou aquest camí que ja va ser ampliat al seu moment. D’aquesta manera, els vianants tindran una zona reservada de 2,50 metres amb vegetació. La calçada passarà a tenir una amplada de 9 metres amb vorals d’1 metre i carrils de 3,50 metres. El pressupost és de 2,5 milions.
Han informat que les obres dels dos projectes començaran després de l’estiu de 2025.
Llorenç Galmés ha explicat que “una de les màximes del Consell de Mallorca és escoltar les reivindicacions dels ajuntaments. Per això, avui anunciam l’inici de la tramitació de dos projectes que reclamaven des de fa anys l’Ajuntament i els residents a Santa Eugènia. Es tracta de l’accés al poble que necessitava una millora en el tram des del nucli de ses Coves i el vial cívic que unirà Santa Eugènia amb Santa Maria i en un futur amb Pòrtol. D’aquesta manera apostam per la mobilitat sostenible en aquesta zona del Pla i Raiguer de Mallorca”. El president ha explicat també que “fa uns mesos vàrem rebre la petició de l’Ajuntament per impulsar aquests dos projectes i avui els tècnics ja fan feina en la seva redacció”.
Per la seva banda, el batle de Santa Eugènia manifestat que “és un dia important perquè aquestes millores són reivindicacions que sembla que aviat seran realitat i que solucionen molts de problemes“. “Són dos projectes basats en la idea de sostenibilitat perquè amb aquests nous carrils cívics les bicicletes, els vianants podran connectar-se entre els nuclis”, ha explicat Urraca qui ha destacat que aquesta millora de la connexió és especialment important en el Pla de Mallorca i en aquest cas es connecta Santa Eugènia amb Sencelles i Santa Maria “d’una manera mediambientalment sostenible“.
Així mateix, “també ens dona una solució a una desconnexió que tenim amb el nucli de ses coves que actualment només hi poden anar amb cotxe perquè no hi ha camins rurals per anar-hi, ja que els que hi havia els han anat tancat i d’aquesta manera podrem dotar d’un vial cívic perquè els residents a ses Coves puguin al poble sense necessitat d’haver d’agafar el cotxe”. “També donam una solució als usuaris de la Fundació Siloé, ja que ara els seus usuaris que venen a peu al poble ho han de fer per la carretera i sense cap tipus de protecció”.
Cal recordar que la plataforma Perill Ma-3040 es va presentar a la prèvia per donar a conèixer les seves reivindicacions als representants de l’administració insular.