El Pla de Mallorca tornarà a ser protagonista d’un programa documental que s’emetrà per IB3 en horari de màxima audiència. Serà cada dimarts a partir de dia 13 de maig a les 22.25 h.
Amb el títol “Un Bon Pla” el programa impulsat per la Mancomunitat del Pla de Mallorca, vol posar en valor el turisme d’interior i el patrimoni del Pla i recorrerà els 14 pobles que conformen la comarca en un documental per setmana.
“Un Bon Pla” és una realització de Singular Audiovisual, productora de Montuïri, per a la Mancomunitat del Pla i serà presentat per Maria Pons. S’emetrà a totes les Balears per la televisió autonòmica.

La Mancomunitat Pla ha informat que el programa s’emetrà “en aquesta franja horària de màxima audiència, fet que s’espera que contribueixi significativament a la seva repercussió i visibilitat”.
El primer capítol estarà dedicat a Montuïri i presentarà el Pla de Mallorca “com una destinació turística única, que conserva i projecta la seva identitat mallorquina”.
En aquest sentit, expliquen que “els 14 municipis que formen part de la Mancomunitat comparteixen una identitat cultural, paisatgística, de llengua i costums propis, que actua com a element de cohesió i motor per a un model turístic d’interior més sostenible i arrelat al territori”.
De fet, en el programa es destaca que “aquesta identitat cultural, paisatgística, de llengua i cultura pròpies de Mallorca proporciona una cohesió a la comarca que ha preservat una manera de viure que avui es converteix en un punt fort per a la promoció d’un turisme d’interior que sigui motor per a l’ocupació i la revitalització de l’economia productiva”.
El programa posa en valor que “el Pla és cultura, és naturalesa, és agricultura. La ruralitat que defineix aquest territori genera en els visitants una sensació de benestar profund i una experiència autèntica, lluny del turisme massificat, basada en la connexió amb l’entorn i la manera de viure local”.

TURISME SOSTENIBLE
Amb “Un Bon Pla”, la Mancomunitat del Pla de Mallorca aposta “per donar visibilitat a un model turístic alternatiu al del litoral, que reforça la diversificació econòmica, posa en valor el patrimoni cultural i natural i projecta una imatge del Pla fidel a la seva essència. El programa convida l’audiència a descobrir, des de dins, una comarca que ha sabut conservar els seus trets identitaris i que avui ofereix una proposta de qualitat, sostenible i respectuosa amb el territori”.
Aquest serà el segon programa emès per la televisió autonòmica que fa un tomb pels 14 municipis del Pla de Mallorca i en mostra la idiosincràsia i trets diferencials. Fa tres anys va emetre amb el mateix format d’un poble per setmana el programa “Emplatam” una proposta presentada per l’algaidí Guillem Vanrell i la periodista Inès Mateu. En aquest, els presentadors recollien un batle o batlessa d’un municipi amb una foodtruck i visitaven un poble veí per mostrar les seves tradicions, comerços, empreses i gastronomia. Acabava amb cada protagonista cuinant la seva recepta preferida.
Notícies relacionades: