Skip to content
CulturaSineu

Més de 2.000 persones han gaudit de la vuitena edició del festival Ciclop de Sineu

El Festival de Teatre Visual Ciclop ha protagonitzat aquest cap de setmana una edició molt especial i amb gran èxit de convocatòria. Enguany, i després de la gran acollida dels anys anteriors, el festival ha afegit a la seva programació una jornada més, en una edició que ha acollit a més de 2.000 assistents vinents de tota Mallorca i ha omplert tots els espectacles que tenia programats.

De fet, el sus a la programació es va donar dijous, i no divendres com és habitual, quan Oriol Borràs inaugurà amb el seu “Proxima Centauri” la vuitena edició d’aquest festival, que neix com a iniciativa del C.IN.E i que compta amb el suport de l’Ajuntament de Sineu. Aquesta actuació va ser només un tast de tot el que teníem per davant en un cap de setmana ple de propostes culturals de tota classe i per a totes les edats.

L’amenaça de pluges va obligar l’organització a canviar la ubicació del primer espectacle de divendres i finalment, el Pavelló de l’IES Sineu fou l’escenari de “Poi”, una mostra de circ de la companyia mallorquina D’es Tro, que va fer gaudir amb les seves baldufes a parts iguals a grans i petits. A continuació, la companyia Inés Sarmiento, va fer vibrar al públic amb la seva dansa-performance “El fin de las cosas”, de la mateixa manera que ho van aconseguir les croates “Malo Sutra” amb el seu espectacle de dansa “Heroes”, que es va celebrar al C.IN.E. El fermall a la nit el va posar la companyia Hermanas Picohueso amb la seva proposta “P-Acte Idiota”, a través de la qual van plantejar als assistents un crit a poder viure als marges, a replantejar perquè fem el que fem i no deixar-nos endur per la roda preestablerta.

La primera de les actuacions del dissabte va ser “#Biblios”, un espectacle de circ contemporani, creat per la companyia Circ Bover, on l’acrobàcia, la dansa, la música i el teatre actuaren com a llenguatge per a reflexionar sobre la frivolitat dels continguts d’ús mediàtic i el distanciament social que creen les xarxes. Durant aquesta jornada, els assistents també van poder gaudir dels espectacles “Zoom”, de Moviments, o del teatre de carrer “HoHiHu”, de la companyia Farres Brothers i Cia.

El país convidat de l’edició d’enguany, Croàcia, es va lluir amb les mostres de les seves companyies que presentaren “Denuded”, de Bruno Isaković, i la mostra “C8H11NO2 2.0”, una nova variació sobre l’espectacle original de ROOM 100 que es va estrenar el 2011 i va fer gira pels Estats Units i Europa fins a finals del 2015.

Sa Comuneta del Pou de’n Banys va ser l’escenari d’un dels moments més especials del festival. Enmig del bosc, la Cia. Sandhamn 67 ens va traslladar directes a la seva “Absurda i titànica aproximació a la idea de la bellesa”. Mentrestant, els Dimonis de sa Cova des Fossar ja es preparaven per omplir de foc i fum Sineu.

La Nit Canalla, una aposta pel teatre comunitari

A mitjanit del dissabte es trobaren al C.IN.E. una vintena de joves d’arreu de Mallorca que no es coneixien entre si, però durant la nit tingueren la missió de crear plegats, amb el guiatge de la companyia mallorquina La Mecànica, una peça teatral que s’ha presentat avui migdia al públic al C.IN.E. i en la que han plantejat una reflexió sobre temes com el sistema, el temps i la soledat.

Back To Top