El temps de les consultes es duplica a causa de la deficient connexió a internet. El personal de la Unitat Bàsica de Salut (UBS) Porreres ha iniciat una particular lluita i protesta per a reclamar la millora de la connexió a la xarxa que reivindiquen fa temps i a la vegada visibilitzar aquesta mancança davant els usuaris.
El fet de tenir cable de coure en lloc de fibra òptica fa que la connexió sigui més lenta que el que seria desitjable. De fet, el temps de les consultes per a cada pacient s’arriba a duplicar en el temps previst si en el decurs de la mateixa s’han de consultar informes, emplenar documents, fer una recepta que actualment o qualsevol altra gestió electrònica.
Davant aquesta situació, el personal fa dues aturades de cinc minuts a la setmana. Són breus per tal de no interrompre la continuïtat assistencial. Amb l’objectiu de donar-li més visibilitat han penjat cartells on s’anuncien les aturades i el motiu: “Reclamam agilitat en la connexió informàtica” i “Aturada de 5 minuts a les 12 h. Reclamam agilitat en la connexió informàtica”.
A banda de simbolitzar la protesta, aquestes aturades es fan per a donar visibilitat a la problemàtica davant els usuaris que en coincidir amb el moment o llegir els esmentats cartells s’interessen per la situació. D’aquesta manera, entenen que les demores en els horaris són conseqüència de la manca de fibra òptica.
L’equip directiu del centre ja fa temps que reclama a la Conselleria de Salut millores en la velocitat de connexió a la xarxa però no arriba. Cada aturada de cinc minuts a la setmana és comunicada pertinentment a Gerència d’Atenció Primària de Mallorca.
