Skip to content
ActualitatLlubi

El Consell destina 11,5 milions d’euros a la reforma de la perillosa carretera de Llubí a Santa Margalida

El Consell de Mallorca presentà ahir el projecte de reforma de la carretera que uneix Llubí i Santa Margalida, una intervenció que comptarà amb un pressupost d‘11,5 milions d’euros i que es començarà a executar d’aquí a un any. De fet, en la presentació s’anuncià que la tramitació abans que puguin començar les obres serà llarga ha de passar per avaluació ambiental, diverses exposicions públiques i fase d’expropiacions.

El projecte fou presentat pel president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, qui ha estat acompanyat de la batlessa de Llubí, Magdalena Perelló i del batle de Santa Margalida, Joan Monjo, així com del conseller de Territori, Mobilitat i Infraestructures, Fernando Rubio, i el director insular d’Infraestructures, Rafel Gelabert.

Segons informa l’administració insular s’ha de tenir en compte que és una carretera que fa més de quatre dècades que no s’hi ha fet cap reforma. Per això, s’ha projectat una actuació integral al llarg de 9 quilòmetres en la qual s’amplien els carrils, que ara no arriben a 3 metres, per carril d’anada i de tornada de 3,5 metres. Així mateix, s’eliminen revolts estrets i perillosos, canvis de rasant pronunciats i es millora la seguretat en els encreuaments de les carreteres de Muro, Maria de la Salut i Sineu. En aquest sentit, Galmés ha explicat que “aquesta actuació fa molts d’anys que és reclamada pels ajuntaments i els veïns de Llubí i de Santa Margalida, ja que es tracta d’una carretera, molt estreta i amb corbes perilloses”.

ÀREA ZEPA I ALZINARS

Dels 9 kilòmetres que fa aquest vial, la seva major part estan dins el terme municipal de Llubí. En aquest sentit, la batlessa d’aquest municipi, Magdalena Perelló, per la seva banda mostrà la seva satisfacció per la presentació del projecte per la importància d’aquest vial perquè “és molt utilitzada pels nostres veïnats, per anar a fora vila o molts d’ells per anar a fer Feina a la zona costanera”. Afegeix que “quan es va fer la millora a la carretera d’Inca-Llubí ja s’havia de continuar cap a Santa Margalida i han passat els anys i no s’havia tornat a parlar del tema”. “Pel que hem vist avui i ens han explicat el traçat es manté en molts de trams del traçat actual, llevat en les corbes que la carretera s’adreça”, explica i destaca Perelló que “també es respecten alzinars i d’àrea de ZEPA. De totes maneres el projecte ara ha de passar tota la tramitació encara, i nosaltres també l’estudiarem a fons”, conclou.

EL PROJECTE

Aquesta carretera en l’actualitat té un ample de carril de 3 metres i vorals aproximats de 0,5 metres i presenta un traçat perillós amb corbes de radis i peralts insuficients, amb pendents excessius i creuers a nivell amb altres carreteres mitjançant amb unions en T (amb STOP). A més, el ferm es troba en mal estat amb problemes estructurals. 

En el projecte s’ha dividit l’àmbit d’actuació per sectors: el Tram 1, des del km 0 al km 2, és un tram gairebé recte amb pendents suaus. La solució que es proposa és respectar el traçat actual, ampliant la carretera cap a un costat, millorant radis i rasant, i rehabilitar el ferm existent. El Tram 2, des del Km 2 fins al 4,3, és un tram amb corbes de radi molt reduït i pendents pronunciats, on s’han estudiat diferents alternatives per a una millora total que suposa un traçat nou (rasant i planta). El Tram 3, des del km 4,3 al 7,7, també és un tram recte amb pendents suaus en què es proposa respectar el traçat actual, ampliant la carretera cap a un costat, millorant radis i rasant, i rehabilitar el ferm existent. 

En el km 3,6, aquesta via es creua amb la carretera de Muro i la carretera de Sineu, on es projecta un enllaç al mateix nivell tipus glorieta. Aquesta solució permet connectar de forma segura i adequada aquestes carreteres. En l’encreuament amb la carretera de Muro i la de Maria, al Km 6,2, es proposa la mateixa solució.

Back To Top