Porreres ha patit avui un dels primers incendis de la temporada de calor. El foc ha calcinat prop de set hectàrees de cereals avui horabaixa a la finca de Son Veny, en una zona compresa entre el camí de Son Colom i el camí de sa Torre. L’avís del foc s’ha rebut entorn de les 15.30 hores per veïnats de la zona que han vist les flames i el fum.
L’ensurt ha estat important especialment per la presència d’animals en un tancament pròxim a la zona de l’incendi i també per la d’alguns habitatges residencials.
Segons les primeres investigacions, la principal hipòtesi que es maneja és que l’incendi ha estat causat per un curtcircuit en un pal d’electricitat de fusta, que ha començat a cremar i ha propagat el foc cap al terreny agrícola de manera immediata.


Les tasques d’extinció s’han complicat notablement a causa dels vents canviants que bufaven a la zona. Això ha fet que el foc s’estengués amb gran rapidesa i hagi generat diferents focus, obligant els equips d’emergència a multiplicar els esforços. Davant la gravetat de la situació els pagesos encarregats de la zona afectada i altres veïnats s’han sumat a les tasques de suport per mirar de frenar l’avançament de les flames.
Han participat en les tasques els Bombers de Mallorca dels parcs de Manacor i Felanitx i l’Ibanat amb medis terrestres i un helicòpter amb tanc d’aigua. Així mateix, s’hi ha personat la Policia Local de Porreres i la Guàrdia Civil, així com voluntaris de Protecció Civil. També hi ha anat la batlessa de Porreres, Maria Agnès Sampol.


Finalment, l’incendi s’ha pogut donar per controlat, tot i que en el moment de tancar aquesta edició encara romania a la zona un equip de guàrdia dels bombers per controlar qualsevol possible revifada.
Així mateix, els serveis d’emergència han hagut de donar un avís urgent a la companyia elèctrica a causa de la perillositat latent que suposava el pal de fusta, que continuava fumejant, i el cablejat que havia quedat penjant, fet que podria haver provocat nous focus.
Com a conseqüència directa d’aquest curtcircuit i dels danys a la línia, alguns veïnats d’aquesta zona de fora vila han quedat temporalment sense subministrament elèctric.
En el perfil d’Instagram de Tot Pla trobareu un reel amb vídeos de l’incendi. També a X i Facebook.



