El Centre de Dia de Porreres ha entrat avui en funcionament després d’anys d’espera. L’espai, ubicat en el carrer d’en Sala, ha estat estrenat per set usuaris del municipi que són nous en el servei o provenen d’altres centres de dia de Mallorca com ara el de Campos.
La batlessa de Porreres, Maria Agnès Sampol, ha signat el lliurament oficial de les claus a l’empresa que s’encarregarà de la gestió del centre de dia després de signar-ne el document, un tràmit administratiu, però també simbòlic que posa fi a un llarg procés per dotar el municipi d’un recurs essencial per a la gent gran i les seves famílies.
La batlessa ha explicat que a banda d’aquests usuaris ja hi ha una llista d’espera en procés de valoració; una vegada es completin aquests tràmits tècnics i administratius, els sol·licitants es podran anar incorporant progressivament com a usuaris de ple dret del centre.


L’equipament disposa d’una capacitat màxima de 30 places. D’aquestes, 25 són places concertades que s’incorporen a la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència, fruit del conveni signat recentment entre l’Ajuntament i la Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència, amb el suport de la xarxa de dependència vinculada al Consell de Mallorca.
Les cinc places restants, tal com havia sol·licitat el Consistori porrerenc, queden reservades a la disposició directa de l’Ajuntament. Aquestes cinc places funcionaran de manera independent i serviran per cobrir necessitats puntuals de conciliació o casos urgents que puguin sorgir entre els veïnats i veïnades del poble.


