Skip to content
ActualitatSencelles

L’oposició de Sencelles recula i s’abstén en l’aprovació de la pujada de taxes de l’escoleta

Sis dies després de la retirada de l’ordre del dia, en no tenir la majoria per aprovar-ho i sense cap modificació en la proposta de l’equip de govern envers la pujada de les quotes de l’escoleta Els Molins de Sencelles, els regidors de l’oposició han facilitat, en el ple extraordinari d’aquest matí, l’aprovació d’aquest augment de les taxes.

El ple extraordinari i urgent d’aquest matí fou convocat pel batle de Sencelles, Joan Carles Verd el passat divendres després de veure que dijous no havia arribat cap proposta de MÉS-Unides per Sencelles, com s’havia compromès en el ple de dimarts el seu portaveu. Una proposta que finalment arribà més tard, però que no s’ha arribat a incorporar en cap punt en la proposta duita a votació aquest matí.

El ple ha començat amb l’explicació del batle assenyalant que si finalment avui s’aprovava es podia publicar en el Boib aquest mateix dimarts i el termini d’exposició pública finalitzaria el vinent 29 de juny facilitant així la seva aplicació ja el primer dia de juliol.

En els torns de paraula, Toni Ferragut, portaveu del PP ha criticat, una vegada més, la manca de diàleg «vídeos els que volgueu, però diàleg zero». «Podem apujar els preus com ens demanau, però volem advertir d’un problema de fons en l’escoleta. El que farem serà posar un poal en un lloc on hi ha goteres en lloc d’arreglar les teulades», explicà Ferragut.

Per la seva banda el regidor de MÉS-Unides, Joan Miquel Chacón manifestà que «hem presentat una proposta que ens hagués agradat que l’haguéssiu tenguda en compte. Reiteram la falta de diàleg i la manca d’una política de proximitat». Finalment, també ha parlat de què «creim en aquest model d’escoleta i ens reafirmam en la proposta presentada».

La regidora d’Educació, la socialista, Mercè Muntaner digué «deman disculpes si creieu que hi ha hagut una manca de diàleg, vaig exposar els meus torns per fer-vos veure la dificultat per quedar. Així i tot, crec que hi ha maneres de fer les coses i no el que va passar en el darrer ple».

El regidor de Volem Sencelles, Joan Rigo, fou el més conduntent en les seves declaracions contra l’oposició «estam aquí per donar suport a la cooperativa, crec que no era necessari votar en contra i fer patir a les treballadores. Demanau diàleg quan no heu volgut dialogar. Heu anat directament a la premsa. Al passat ple vos feien les explicacions i no enteníeu res, només hi havia la voluntat política de treure profit malmenant el treball de l’escoleta», i reblà el clau assenyalant que «feis política cínica, maquiavèl·lica, bastava una abstenció» i acabà dient que «jo no he volgut parlar amb voltros vist el que va passar en el darrer ple».

Verd respongué les crítiques de manca de diàleg assenyalant que «diàleg n’hi ha hagut i molt, durant mesos. Vam parlar de tot amb les docents de l’escoleta i la millor proposta era la de pujar les quotes». Verd digué a l’oposició que «aquí s’ha de venir amb esperit constructiu no a posar través, s’ha vist clarament que heu volgut fer un tour de force«. Verd també ha parlat de focs artificials i de «fer una demostració de poder damunt l’esquena dels altres -en referència a les treballadores de l’escoleta-«. «Des del primer moment s’ha anat a bloquejar sense tenir una alternativa».

Cal assenyalar que el ple d’avui el batle ha cedit la paraula al regidor no adscrit, Pedro Llabrés que l’ha rebutjada en dues ocasions.

La pujada de taxes s’ha aprovat amb els vots favorables de l’equip de govern (5) i l’abstenció dels cinc vots de l’oposició, faltava una regidora del PP en el ple.

INTERVENCIÓ ALBERT AGUILERA

Aguilera en la intervenció.

Just abans de la votació entre el públic, on han tornat a assistir les treballadores de l’escoleta, Albert Aguilera, exregidor d’Esquerra Unida i impulsor de l’escoleta amb Joan Carles Verd a la batlia, ha demanat el torn de paraula. El batle li ha cedit, però una vegada feta la votació i abans d’aixecar la sessió plenària. Així Aguilera que ha tengut bones paraules per a Verd a qui se l’ha vist emocionat per aquestes, ha demanat a l’Ajuntament que internalitzi el servei de l’escoleta. Ha explicat que es va crear amb una cooperativa en un moment en què l’Ajuntament de Sencelles no en podia assumir els costs, «però ara que hi ha dos milions de superàvit és el moment de municipalitzar aquest servei».

Notícies relacionades:

Back To Top