La Mancomunitat Pla de Mallorca organitzà el “Fòrum FP i les feines del futur” una jornada celebrada al Teatre Municipal de Vilafranca de Bonany amb l’objectiu de donar a conèixer les oportunitats que ofereix la Formació Professional (FP) i reflexionar sobre els perfils professionals amb més projecció de futur al territori.
L’acte comptà amb la participació d’alumnat de l’IES Sineu i del CEPA Es Pla, així com de persones interessades a continuar la seva formació i millorar les seves oportunitats laborals.
La benvinguda institucional anà a càrrec de Marta Oliver, regidora d’Educació de l’Ajuntament de Vilafranca i antiga alumna del CEPA Es Pla, qui destacà «la importància de continuar generant espais d’orientació i acompanyament» per a les persones joves i adultes del municipi i de la comarca.
La jornada estigué moderada per Maria Aguadero, tècnica del POAP Territorial Manacor, i va incloure diferents ponències i experiències vinculades a la Formació Professional. Joan Vidal, professor de l’IES Porreres, presentà part de l’oferta formativa actual i les possibilitats professionals associades als estudis d’FP. Posteriorment, Antoni Solivellas, cap d’estudis del CEPA Es Pla, juntament amb les persones exalumnes Júlia Mones i Rafel Ferrà, compartiren les seves experiències acadèmiques i laborals després del seu pas per la Formació Professional.
Finalment, Rafel Crespí, de l’IES Sineu, exposà diferents iniciatives relacionades amb la preparació de l’alumnat davant els nous reptes del mercat laboral.


Durant el torn obert de preguntes, les persones assistents pogueren resoldre dubtes sobre itineraris formatius, sortides professionals i programes de mobilitat internacional.
La presidenta de la Mancomunitat Pla, Joana Maria Pascual, remarcà que “impulsar accions com aquest fòrum és essencial per acostar la Formació Professional a la ciutadania i donar resposta a les necessitats laborals presents i futures del nostre territori. Apostar per la formació és apostar per un desenvolupament professional de qualitat, arrelat al Pla de Mallorca i adaptat als nous temps”.
Des del departament de Promoció Econòmica de la Mancomunitat s’explicà que aquestes iniciatives tenen com a objectiu motivar l’alumnat a continuar formant-se, descobrir noves oportunitats professionals i fomentar experiències de mobilitat com els programes Erasmus+, que permeten adquirir competències personals i professionals molt valuoses en un entorn europeu i millorar així la seva ocupabilitat futura.
La jornada finalitzà amb la voluntat compartida de continuar promovent espais de trobada entre centres educatius, alumnat i professionals per facilitar l’accés a una formació adaptada als reptes socials i econòmics actuals.
Aquest projecte s’emmarca dins el programa «SOIB Desenvolupament Local» per dur a terme actuacions de promoció de l’activitat econòmica i el desenvolupament local 2026-2027, el qual està promogut pel SOIB i compta amb el finançament de fons de la Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals.

