Guàrdia Civil i Bombers de Manacor varen aconseguir rescatar aquest passat diumenge un ca que havia caigut a l’interior d’un pou situat al terme municipal de Sant Joan. S’investiga si podria ser un cas de maltractament animal.
L’avís va ser donat per un veí de la zona que va alertar de la presència de l’animal en una finca de la localitat. En arribar al lloc dels fets, els agents del Servei de Protecció de la Natura (SEPRONA) van comprovar que el ca, un exemplar de raça bretó, era dins el pou de sis metres de profunditat. Tot i que el pou contenia aigua, l’animal va aconseguir sobreviure gràcies a un palet de fusta que surava a la superfície i que li van servir de suport. Amb tot, el ca presentava símptomes d’extenuació i diverses ferides de caràcter lleu.
Davant la dificultat tècnica de la infraestructura, els especialistes del Parc de Bombers de Manacor van haver d’utilitzar tècniques de rescat vertical per descendir i extreure l’animal de forma segura. Davant la impossibilitat de localitzar el propietari en aquell moment, el ca va ser traslladat al Centre de Protecció d’Animals Domèstics (CEPAD) per rebre l’atenció veterinària i la custòdia necessària.


Arran d’aquest incident, la Guàrdia Civil ha iniciat la instrucció de diligències per investigar si els fets podrien ser constitutius d’un delicte de maltractament animal.
La Guàrdia Civil recorda que la manca de seguretat en pous i perforacions és una problemàtica recurrent a les Illes Balears que provoca accidents periòdics. Per aquest motiu, insisteixen en l’obligació de mantenir aquestes instal·lacions degudament tancades, senyalitzades i protegides, especialment en l’àmbit rural.

