Skip to content
ActualitatDestacatSineu

Sineu fa una reforma circulatòria entorn del polígon industrial per aturar perills i embossos

L’Ajuntament de Sineu s’ha vist obligat a dur a terme una reforma circulatòria en el polígon industrial del municipi davant els problemes d’embossos de vehicles que s’hi ocasionaven i els consegüents perills que suposen.

La Policia Local va dur a terme els canvis a causa dels problemes existents per la proliferació de vehicles en hores punta o sobretot els dimecres, dia de mercat, i durant altres esdeveniments multitudinaris com les fires, el Contrallum o el Much.

Així mateix, a banda d’aquests dies amb més afluència de visitants, la Policia Local apunta al «creixement exponencial del parc automobilístic» del municipi que «dona peu a aquests canvis, que anys enrere eren impensables«.

En la reforma s’ha tengut en compte que a la sortida del polígon des del carrer Dr. Rafel Rotger i Mestre a la carretera de Santa Margalida era un punt d’embús i conflicte. El canvi s’ha fet amb l’objectiu d’evitar l’encreuament amb els vehicles que baixen per la travessia cap a les vies del tren, així com els vianants que travessen habitualment per la via cap als comerços i tendes existents dins aquesta travessia.

La reforma es va començar a aplicar el passat mes d’abril, es va instal·lar la nova senyalització i la Policia Local també va col·locar barreres dissuasives per orientar els conductors amb les noves indicacions.

Un cop superat un temps de prova i especialment la fira de maig, des de la Policia valoren de forma positiva aquesta reforma: «Ha estat tot un èxit i de gran acceptació per part dels conductors habituals de la zona», apunten.

Per la seva banda, el batle de Sineu, Tomeu Mulet, explica que «ara per ara els diferents empresaris de la zona estan satisfets amb la reforma».

«S’ha fet aquesta remodelació bàsicament perquè la carretera Santa Margalida té un volum alt de trànsit i a vegades es produïen taps i embussos i després que s’entra i sortida del polígon també amb els cotxes aparcats a les dues bandes, i doble sentit, dificultava molt la mobilitat», explica el batle.

Tot plegat afegeix que «s’agreujava molt els dimecres en què coincidien «molts de cotxes que entraven per cercar aparcament i camions que anaven a les empreses i creiem que d’aquesta manera es millora la mobilitat, la fluïdesa i la facilitat d’aparcament i també evitant riscos com per exemple a la sortida de la carretera Santa Margalida, entre altres punts».

D’altra banda, explica que «aquesta reforma circulatòria també va en consonància amb l’aparcament que ja hem habilitat la part de dalt del polígon nou perquè la gent, sobretot dimecres, festius, fires… quan entri en el polígon pugui trobar un aparcament».

Back To Top