Skip to content
ActualitatCostitxFires i Festes

Joan Munar: «Costitx en Flor compleix 20 anys florint gràcies a la gent, l’ànima del poble»

Enguany, aquest primer de maig, Costitx es vesteix de gala per celebrar una efemèride molt especial: els 20 anys de la fira Costitx en Flor. Aquesta fita no és només una xifra, sinó el reflex de dues dècades de dedicació, de color i d’orgull de la gent del poble.

Joan Munar, tinent de batle, explica que «és una satisfacció veure com el poble es transforma un cop més gràcies a l’esforç col·lectiu dels veïnats i veïnades, que durant els darrers mesos han treballat incansablement perquè cada racó de Costitx llueixi la seva millor cara».

Una de les grans novetats d’enguany és l’aposta pel Producte Local. «En aquesta edició tan significativa, volem fer una aposta decidida pel producte local. Per això, la participació de l’IGP Ametlla de Mallorca tendrà un protagonisme central, inspirant la decoració del centre de la vila i fent valdre un dels fruits més emblemàtics de la nostra illa», explica Munar.

Aquí en podeu consultar el programa complet que ja comença dijous dia 30 amb la inauguració a les 17 hores i s’allargarà fins al diumenge dia tres.

El vincle amb la terra i el producte local es completa amb una oferta comercial i, especialment artesana de primer nivell, amb 130 paradetes de floristes i artesans repartides pels carrers o edificis de Costitx. A més de diversos espais gastronòmics que seran el complement perfecte de la jornada.

Munar recorda que «la fira d’enguany destaca també pel vessant social i cultural. Comptarem amb la participació d’entitats com Joan XXIII o Amadib Esment, que compartiran el seu treball amb tots nosaltres. Així mateix, els visitants podran gaudir de mostres tan diverses com l’exposició de la Societat Balear del Bonsai, exposició de mobylettes, aus de cetreria i la tradicional mostra canina de cans de bestiar».

L’art també inundarà Costitx amb l’exposició de la Fundació D. Diane, amb la col·laboració de Marilena Borràs, i les escultures de Carlos Terroba, que estaran distribuïdes per tot el poble creant un recorregut artístic únic. Que tendrà el seu complement amb les mostres florals de diferents professionals de les flors en les capelles de l’església de la vila.

Finalment, Munar afegeix que «som conscients de l’interès que desperta la nostra fira, per exemple, l’any passat va atreure uns 20.000 visitants, només el primer de maig, i per facilitar l’accés hem habilitat 11 aparcaments a les entrades del nucli urbà. Volem que tothom se senti benvingut a aquesta celebració. És per això que des de l’Ajuntament no ens queda més que agrair i donar les gràcies a totes les persones, l’ànima del poble, que fan possible que, vint anys després, Costitx continuï florint amb més força que mai».

Back To Top