SENY
Fa uns dies a la vila de Porreres un veí decidí pintar la façana de casa seva d’un color no gaire apropiat. A més ho feu en el concorregut carrer Sala, amb la qual cosa la imatge va córrer aviat. Diguem que el color era més semblant als barrufets de terres llunyanes que no als més característics dels nostres habitatges. Així, l’Ajuntament va fer-li saber que aquell color no corresponia a la paleta de colors terrossos que, per sort, estableix i marca la normativa estètica municipal. Una postura que el propietari va entendre i en pocs dies ja ha refet, tot pintant de nou la façana. En aquest cas s’ha de dir que el seny s’ha fet valer, tant per la propietat com per la celeritat en què actuà la Sala.

FESTA DEL LLIBRE AL PLA
Està molt bé baixar a Ciutat dia 23 d’abril a veure la festa de Sant Jordi i la que munten amb motiu de la Festa del Llibre entorn de la plaça Major i carrers del centre. Però també hem de dir que al Pla de Mallorca de mica en mica la celebració pren força i a alguns municipis com ara Vilafranca la programació és extensa i variada durant tota la setmana. A més, diumenge dia 26 se celebra un Mercat del Llibre que vos convidam a visitar. Així mateix, per estar al dia de l’activitat de la comarca i ara especialment entorn de la Festa de Sant Jordi, disposau de l’agenda de Tot Pla on podeu consultar programacions de tots els pobles.
PORTASSES, GUALS I GARE
Aparcar els cotxes als nostres pobles del Pla de Mallorca s’ha convertit en un esport de risc. Tothom vol, o així estàvem acostumats, aparcar just davant el portal de ca nostra. És per això que aquest invent de poder aparcar davant el gual va agafant força. Així, amb aquest tema hi ha tres tipus de municipis o de govern municipals. Primer aquells que han fet la passa i han decidit crear noves figures -GARE, Gual Amb Regulació Especial- li diuen a Sineu, que permet als propietaris de la portassa amb el gual poder estacionar el seu vehicle ben damunt la retxa groga. El segon tipus de governs municipals és aquell que no permet això ni fa comptes autoritzar-ho i a més sanciona els vehicles estacionats en els guals. I finalment, els equips de govern més «mallorquins» o»menfotistes» que no fan comptes regular l’estacionament en el gual, però que tot el poble sap que si aparca damunt una línia groga -sigui seva o no- tanmateix, mai no li posaran una multa. Ah!, i això dels guals no entén de colors polítics, ja que grups que ho demanen a un poble pensen tot el contrari al poble de veïnat!

