SERVEIS SOCIALS
La Mancomunitat Pla de Mallorca té nova coordinadora de Serveis Socials. És la taujana Iolanda Cirer Sotos, treballadora social del departament de l’organisme supramunicipal des de fa 30 anys i responsable de la Unitat d’Igualtat i abordatge de les violències masclistes. Amb la prejubilació Petra Juan Socias, qui posà en marxa el departament i el feu créixer i adaptar-se a tots els canvis socials de la comarca, és el torn de Cirer. A Tot Pla hem tengut el plaer d’entrevistar-les a totes dues en moments diferents i els nostres lectors han pogut gaudir de dues figures sempre discretes, de les que no fan renou de portes cap enfora, però que com tota la gent que fa feina en el tercer sector és imprescindible i més encara amb les necessitats de la societat actual. Molta sort i encerts en aquesta nova etapa i que vos vagi Tot Pla!
VAQUES
Hi ha moltes maneres de reivindicar i fer-se veure. Amb el cas del tancament d’Agama l’Ajuntament de Llubí aprovà una moció de suport a la vaqueria de Son Bernat i reclama al Govern que garanteixi la continuïtat del sector lleter. Però a més, el vinent dissabte, dia 18 d’abril, durà a terme una marxa reivindicativa i pedagògica fins a la vaqueria de Son Bernat del municipi afectada per la decisió del grup Damm. La Sala exigeix, però també sembra petites llavors i dona exemple de cara al futur mirant i coneixent el passat i el present. Són maneres de fer molt diferents de la iniciativa de l’Ajuntament de Campos que ha demanat fer boicot als productes de Damm, una iniciativa municipal que, en principi, no serveix de massa més enllà de donar un titular populista. A més ens arriba que n’hi ha que beuen Estrella d’amagat.
PRILAC
I amb tota aquesta polèmica de la llet poc s’ha parlat de la central lletera posada en marxa a principis de segle a Porreres per tal de mirar de salvar – ja aleshores – el sector lleter. Entorn d’aquesta central va néixer la SAD Productors Illencs de Lactis (Prilac), els socis fundadors de la qual, amb un 33 % de les accions cadascun, foren Semilla, empresa pública adscrita a la Conselleria d’Agricultura comandada aleshores pel conseller Mateu Morro; la Cooperativa Lleters de Mallorca i el Grup Fontanet qui a la llarga es quedà amb el cent per cent de tot plegat per vendre-ho després a l’empresa d’ovoproductes que la du ara. Prilac era una iniciativa d’aquí per transformar i vendre i sobretot pagar a preu adequat la llet d’aquí. Però pels motius que només els protagonistes i actors del sector d’aleshores coneixen el projecte no funcionà. Alguns diran que no en saberen, però altres tenen clar que en el fons el problema fou que a un sector ben concret no li interessà… no fos cosa.
JAUME BAUZÀ
El conseller de Turisme, Cultura i Esports, el montuïrer Jaume Bauzà, ha estat nomenat oficialment vicepresident del Reial Patronat de la Galeria de les Col·leccions Reials. Aquest nomenament comunicat formalment per la presidenta de Patrimoni Nacional, Ana de la Cueva, situa a les Illes Balears – informa el Govern – en la cúpula de gestió d’un dels museus més importants i visitats d’Espanya. El Reial Patronat de la Galeria de les Col·leccions Reials, la Presidència d’Honor del qual ostenten Ses Majestats els Reis, compta amb dues vicepresidències que s’exerceixen de manera rotatòria cada dos anys.

