Skip to content
ActualitatAlgaidaArianyCostitxDestacatlloretLlubiMaria de la SalutMontuïriPetraPorreresSant JoanSanta EugeniaSencellesSineuVilafranca

Mancomunitat i Consell volen recuperar el Festival Internacional de Música del Pla

Cifre, Ginard i Pasqual se reuniren a La Misericordia.

El prestigiós Festival Internacional del Pla de Mallorca podria renéixer ben aviat. La Mancomunitat i el Consell de Mallorca tenen damunt la taula la recuperació d’aquest esdeveniment de música clàssica i de cambra que se celebrà durant 23 anys i que a 2010 va viure la seva darrera edició.

L’extens programa d’aquest darrer festival és una bona mostra de la seva importància tant per la qualitat com pels indrets on es duia a terme. Segons ha pogut saber Tot Pla, el festival va viure el seu darrer capítol víctima de la crisi econòmica traduïda en la tallada d’ajudes supramunicipals.

Els concerts tenien lloc en els diferents municipis de la comarca sempre en espais importants com ara esglésies, claustres, convents o altres indrets històrics. De fet, a banda de donar a conèixer la comarca internacionalment des del caire cultura i musical, un dels objectius era posar en valor el seu patrimoni històric. Així, un dels espais importants era el santuari de Cura a Algaida que sovint acollia el concert central o d’estrena.

Els concerts se celebraven en els mesos d’estiu, gairebé sempre juliol i agost, i solien encabir-se en els programes de les festes patronals dels diferents municipis del Pla. El festival destacava per la qualitat de les actuacions programades que donaven a conèixer la comarca en l’àmbit internacional i en un context de qualitat cultural.

Precisament en aquesta línia roman la idea de tornar a organitzar aquest festival, una iniciativa sorgida en el marc d’una reunió celebrada a La Misericòrdia de Palma entre el nou conseller de Turisme del Consell de Mallorca, Guillem Ginard; la presidenta de la Mancomunitat del Pla Mallorca, Joana Maria Pascual, i el gerent de l’organisme supramunicipal, Joan Cifre, en una primera trobada institucional amb l’objectiu de reforçar la cooperació entre ambdues institucions.

La idea és precisament promoure un turisme cultural a la comarca i es considera el festival com «un esdeveniment clau tant per a la projecció exterior del territori com per a l’enriquiment de la seva oferta cultural».

La reunió va servir també per establir les bases d’una nova etapa de col·laboració estable en àmbits com el turisme, l’ordenació del territori i la promoció cultural. De fet, durant la trobada, «la Mancomunitat va expressar la seva voluntat d’estrènyer lligams amb el Consell per impulsar projectes conjunts que contribueixin a consolidar el Pla de Mallorca com una destinació d’interior sostenible, desestacionalitzada i fortament vinculada a la seva identitat».

La Mancomunitat i el Consell varen coincidir «en la necessitat d’avançar cap a un model turístic basat en la cultura, la gastronomia, la mobilitat sostenible i la identitat local, com a motors de desenvolupament econòmic, cohesió territorial i millora de la qualitat de vida dels residents del Pla de Mallorca».

Back To Top