Skip to content
ActualitatDestacatPorreres

L’energia d’aerotèrmia servirà per encalentir la piscina de Porreres

Part de la instal·lació estarà en aquest espai al costat de la piscina.

L’Ajuntament de Porreres ha projectat la substitució de les antigues calderes de gasoil de la piscina del poliesportiu de ses Forques per un sistema d’aerotèrmia, més eficient i respectuós amb el medi ambient. Aquesta inversió que puja a un total de 270.300 euros ha sortit a licitació i es poden presentar propostes fins al vinent dia 26 de març.

Amb aquesta instal·lació l’Ajuntament fa «una passa més cap a la sostenibilitat» amb un nou projecte per millorar les instal·lacions de la piscina municipal i així poder a tornar a obrir aquest espai que fou tancat pel canvi de concessionari ara ja fa més d’un any.

L’actuació principal consistirà a eliminar les dues velles calderes de gasoil, que fins ara servien per encalentir l’aigua, per substituir-les per una bomba de calor d’aerotèrmia de gran capacitat.

Aquest canvi permetrà que la piscina deixi de dependre de combustibles fòssils, utilitzant en el seu lloc l’energia de l’aire, una font renovable. Segons detalla el projecte tècnic, «aquesta millora no només reduirà dràsticament les emissions de CO₂ a l’atmosfera, sinó que també suposarà un estalvi econòmic important en el funcionament diari del centre gràcies a l’eficiència més gran del nou sistema».

Tot i el tancament es fa el manteniment de l’espai.

La batlessa de Porreres, Maria Agnès Sampol, ha explicat que «aquesta actuació suposarà una millora important tant en l’eficiència energètica com en el funcionament de la instal·lació». Sampol ha destacat que el projecte permetrà «un estalvi econòmic significatiu gràcies a la reducció del cost energètic municipal, al mateix temps que contribuirà a la sostenibilitat ambiental, amb menys emissions i un equipament més eficient».

Les obres tenen un termini previst per a l’execució d’aquests treballs d’aproximadament un mes des de la seva posada en marxa. Tot i això, Sampol ha indicat que «encara és difícil concretar dates exactes». Això sí, tota la nova instal·lació es farà amb la piscina tancada. “D’aquesta manera, una vegada les instal·lacions estiguin preparades, es podrà reprendre la gestió de la piscina i oferir el servei als ciutadans amb normalitat”, ha conclòs.

A banda dels avantatges mediambientals, «la instal·lació d’aerotèrmia aportarà més seguretat al complex, ja que s’eliminarà l’emmagatzematge de combustible inflamable i la necessitat de transport de gasoil fins a la zona. També s’espera que el nou equipament sigui més silenciós i requereixi menys manteniment».

Amb aquesta intervenció, «el consistori porrerenc referma el seu compromís amb la transició energètica, complint amb les normatives actuals d’estalvi d’energia i oferint un millor confort als usuaris de la piscina municipal».

Back To Top