El pròxim dissabte 14 de març, coincidint amb la vigília del quart diumenge de Quaresma, la Coral de Sant Joan viurà una de les nits més especials de la seva trajectòria. El temple parroquial del municipi acollirà, a les 20.00 h, un concert extraordinari per celebrar una efemèride doble: el 50è aniversari de l’inici del cant coral a Sant Joan (1976) i els 30 anys de la refundació de l’actual entitat.
Serà un viatge en el temps a través de la batuta. La tria de la data no és casual. El primer concert de la primera etapa de la coral va tenir lloc, precisament, el quart diumenge de Quaresma de l’any 1976. Per honorar aquest llegat, la formació ha preparat un format de concert atípic i dinàmic.
La vetllada trencarà l’esquema tradicional per convertir-se en un homenatge viu a la seva història. Cadascun dels directors que ha passat per la formació dirigirà una peça del repertori, generant un flux continu d’entrades i sortides que simbolitzen el relleu generacional i la continuïtat del projecte. Entre cançó i cançó, la música s’intercalarà amb intervencions textuals que narraran anècdotes, fites i moments clau d’aquests 50 anys de vida coral.
Una reunió de talent excepcional
L’acte comptarà amb la participació de les figures que han modelat el so de la coral al llarg de les dècades: Joan Company Florit (fundador i figura clau de la música coral a les Illes Balears), Francisca Font Oliver, Joana Estelrich Blanch, Francisca Mas Lliteres,Kake Portas Palou, Joan Laínez Oliver, Damià Muñoz Gil, María Magdalena Oliver Sastre, i Francisca Rosselló Monserrat, actual directora.
Aquest concert no només pretén ser una celebració musical, sinó també un acte de reconeixement a totes les persones que, des de 1976, han format part d’aquesta família coral, mantenint viva la flama de la música a Sant Joan.

