La cantant de Lloret de Vistalegre, Maria Jaume ha publicat aquest divendres el seu quart disc d’estudi, Sant Domingo Forever (Halley Records), un treball que ret homenatge al seu poble natal, Lloret de Vistalegre, i al seu patró, Sant Domingo. «Cada vegada trob més a faltar Mallorca», ha assegurat en declaracions a Europa Press.
El nou àlbum és, segons l’artista, el seu treball «més personal» i també el més conceptual fins ara. El disc inclou 15 cançons que combinen el pop amb sonoritats tradicionals, amb el fil conductor d’una nit de festa major. «Vol representar el que són unes festes de poble, des d’un lloc molt concret i personal, però alhora evocant una universalitat molt gran. En una festa major, tothom s’hi pot sentir benvingut i identificat, sigui de Mallorca o de qualsevol altra banda», ha explicat.
El treball alterna moments íntims i introspectius amb d’altres de festa i diversió, com passa a la plaça del poble: «S’hi ajunta la gent que més estimes amb altra que potser no voldries tornar a veure».
Maria Jaume ha detallat que tant ella com el seu productor, Lluís Cabot, tenien clar que volien fer un disc «pop i universal», però construït a partir d’un relat específic, ple d’imatges i simbolisme.
En aquest sentit, ha posat d’exemple artistes com Bad Bunny, que fan música global parlant de la seva realitat més propera. «M’interessa un vessant del pop que sigui molt fresc, que te’l puguis posar en qualsevol moment, però que tengui missatge», ha afegit.
La cantant, que va compondre el seu primer disc amb 18 anys, assegura que se sent molt diferent dels inicis i que la seva música ha evolucionat amb ella: «Vaig començar sense saber fer una tornada, però cada vegada em sent més còmoda fent música. Crec que ja he anat trobant el meu caminet».
Actualment resident a Barcelona, ciutat on es va traslladar de jove amb ganes de descobrir món, Maria Jaume reconeix que el pas del temps li ha canviat la mirada: «Ser d’un poble petit és increïble, però també et pots sentir un poc asfixiada. Barcelona m’ha acollit molt bé i m’ha permès dedicar-me a la música, però ara cada vegada trob més a faltar Mallorca».
Ara, amb la carrera més consolidada, té clar que vol reconciliar-se amb els seus orígens: «Veig més clar que no me’n vull anar de Lloret, que vull reconciliar-me amb la Maria adolescent que volia partir».
El disc inclou diverses col·laboracions, com la de la catalana Ouineta a ‘Va x Tu’, que descriu com un procés «orgànic, ràpid i fàcil», i la del gallec Ortiga a ‘Os Cartos’. «Va ser molt guai trobar aquest concepte de mallorquins i gallecs que parteixen de la seva terra per anar a la capital a guanyar-se la vida i després tornar», ha comentat.
Sant Domingo Forever es tanca amb ‘Jota final de Festes’, al costat de Miquela Lladó, cantant del grup Música Nostra, que recupera el cançoner tradicional mallorquí.
«Al final, al disc hi ha molt de folk, però molt deconstruït, i em feia ganes acabar amb una jota tradicional. Era un honor que s’hi sumàs na Miquela», ha conclòs l’artista lloritana.

