Skip to content
ActualitatDestacatSineu

El Govern invertirà 11 milions en una nova residència per a majors a Sineu

Sineu comptarà amb una nova residència per a persones majors dependents amb 60 places públiques i una inversió prevista de 10,7 milions d’euros. El projecte, inclòs dins el Pla d’Infraestructures Sociosanitàries 2026-2030, permetrà incrementar la capacitat residencial al municipi i reforçar l’atenció a la gent gran al Pla de Mallorca.

El futur equipament s’organitzarà en petites unitats de convivència de 20 persones, sota un model d’atenció residencial personalitzada i comunitària, com ja s’ha fet en la residència que es construeix a Sant Llorenç. L’objectiu és generar un espai càlid, segur i adaptat al dia a dia dels usuaris, mantenint la proximitat amb l’entorn rural i el ritme propi del municipi.

La consellera de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència, Sandra Fernández, ha presentat el projecte al municipi, en un acte al qual també han assistit el batle de Sineu, Tomeu Mulet; el gerent del Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears, Alejandro Mora; el gerent de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), Guillermo Sánchez i regidors del Consistori sineuer.

Fernández ha destacat que «continuam desplegant equipaments en diferents municipis per apropar els recursos a la ciutadania i garantir que les persones puguin romandre en el seu entorn habitual quan necessiten cures».

Per la seva banda, Guillermo Sánchez ha remarcat que «aquestes 60 places noves reforçaran la xarxa pública i ens permetran oferir una resposta més pròxima i més adequada a la gent gran del Pla de Mallorca. Des del Consell de Mallorca, a través de l’IMAS, assumirem la gestió del recurs per garantir un servei de qualitat, estable i pensat per a les necessitats de les persones i de les seves famílies».

El batle Tomeu Mulet ha assenyalat que, de moment, encara no es disposa dels terrenys prevists per a la construcció de la residència, un aspecte clau per poder avançar en la tramitació del projecte. En aquests moments l’Ajuntament i els tècnics estan fent les valoracions per a trobar l’espai més idoni per a aquesta construcció.

Un cop finalitzades les obres, serà el Consell de Mallorca qui assumirà la gestió del centre a través de l’IMAS, integrant les 60 places dins la xarxa pública insular de serveis socials i sociosanitaris amb l’objectiu de garantir una atenció estable i de qualitat per a les persones majors i les seves famílies.

Back To Top