Dissabte, 7 de març, el pati de l’oratori de Sant Felip Neri serà l’escenari d’una ballada popular amb el lema “No al tancament de l’oratori de Sant Felip Neri”. L’acte està organitzat pel grup s’Estol Porrerenc, i té com a objectiu principal reivindicar la permanència de l’oratori i del Pare Francesc Novella.
En declaracions a Tot Pla, Joan Servera, escolanet de Sant Felip i representant del grup organitzador, ha explicat que «volem fer un poc de renou perquè no es tanqui l’oratori». Segons ha detallat, la ballada tendrà lloc al pati després de la missa, i durant l’acte també es llegirà un manifest en defensa de l’espai.
La ballada serà a les 19.30 hores i a més del grup organitzador comptarà amb Da-li cebes i Terra Rotja.

A més, s’està duent a terme una recollida de signatures que es lliurarà tant al Bisbat de Mallorca com a les autoritats de Sant Felip Neri de Ciutat i de Roma, amb la finalitat de garantir que l’oratori continuï obert.
Així, preguntat sobre si la reivindicació inclou també la permanència del Pare Francesc, Servera ha estat clar. «No volem que es tanqui i tampoc volem que el Pare Francesc se’n vagi. Heu de pensar que ha estat ell qui ha aixecat aquest oratori, qui l’ha ressuscitat del no-res. Basta veure algunes de les imatges d’així com estava abans, no hi ha color».
La iniciativa compta amb el suport de veïns de Porreres, i es preveu que la recollida de signatures i la difusió de la reivindicació continuïn fins al mateix 7 de març, coincidint amb la celebració de la ballada.

