Skip to content
ActualitatMaria de la Salut

Els socialistes de Maria treuen a debat el nou planejament urbanístic

L’agrupació socialista de Maria de la Salut va convocar una reunió davant el nou període d’exposició pública del planejament urbanístic municipal. Segons els socialistes «s’ha posat al descobert el descontentament social per unes modificacions que no incorporen gran part de les al·legacions plantejades, i les queixes per l’absència d’explicacions de l’equip de govern municipal». A més afegeixen que «la memòria del planejament exposa clarament que part de les modificacions incloses en el projecte de Normes Subsidiàries han estat imposades pel batle, Jaume Ferriol».

La convocatòria va servir per conèixer l’opinió dels residents davant del nou planejament urbanístic municipal. Una trobada que segons expliquen els socialistes «el resultat no ha pogut ser més decebedor: rebuig generalitzat a un projecte que no respon a l’interès general del poble, i que no ha estat prou explicat».

En la presentació que es va fer del document, fa unes setmanes, l’equip del departament de Territori i Urbanisme del Consell de Mallorca, que ha estat el redactor de les Normes de Maria, apuntava a un projecte que apostava pel creixement compacte i la protecció del caràcter tradicional del nucli. El límit màxim de població de Maria arriba ara fins als 3.550 habitants, incrementant en 300 persones més el topall que s’havia indicat en el primer projecte de la modificació, presentat en 2023.

Segons expliquen els socialistes «els veïns presents a la reunió van manifestar el seu desacord amb el planejament aprovat inicialment. En la memòria del document que ha de substituir les actuals Normes Subsidiàries del municipi, es llegeix clarament que moltes de les modificacions incorporades no responen a les al·legacions (297) que es van presentar al projecte anterior, sinó que havien estat “imposades” pel batle Jaume Ferriol».

ACUSACIONS

«Així es parla de canvis al projecte per intermediació directa de Ferriol per suprimir una zona urbanitzable a Font i Roig, delimitar un nou sector de sòl urbanitzable industrial a tocar del ja existent, incloure terrenys del nord del nucli qualificats d’aparcaments i zona verda, dins d’un sector d’urbanitzable, o la supressió de totes les obertures de nous vials. Uns canvis que no han tengut en compte la realitat del poble pel que fa al futur dels equipaments educatius, socials i culturals, ni tampoc la necessitat de pensar en un projecte comú del municipi, i no basats en interessos particulars».

Els socialistes de Maria assenyalen que «en la confecció d’aquesta modificació del projecte de nou planejament urbanístic de Maria hi ha hagut una intervenció directa del batle, que queda reflectit a la mateixa memòria, i que no respon a l’interès general dels residents al municipi, en un document que ha de guiar el futur de la població per a les pròximes dècades».

Els Socialistes reclamen que més enllà de l’opinió del batle, el planejament de Maria «recuperi l’esperit que va tenir durant la passada legislatura en què tot el procés de reforma es va iniciar amb una consulta participativa oberta a tota la ciutadania, que va donar pas a la confecció d’un primer esborrany que posteriorment Jaume Ferriol va descartar, just acabat de ser nomenat batle, a l’estiu de 2023».

BATLE

Jaume Ferriol, batle de Maria de la Salut, ha mostrat el seu «astorament» per la nota de premsa remesa pels socialistes de Maria. «Primer de tot -assenyala Ferriol- la percepció que a ningú li agraden aquestes normes diria que no es correspon a la realitat, ja que fins ara la majoria de la gent que ha vengut a l’Ajuntament no ho ha expressat i de fet, un mes després d’obrir-se el període d’al·legacions només n’hi ha tres o quatre per coses petites o detalls». A més, el batle, explica que «si fer el que m’ha demanat el poble, la majoria de veïns és ser dictador… sí, ho som». «L’única cosa que vaig imposar al Consell de Mallorca va ser que s’havien d’atendre les al·legacions dels veïns, que si no les contemplaven no era necessari que duguessin les normes per què no les aplicaria. I crec que el resultat bé ho demostra que la gent del poble està satisfeta».

Notícies relacionades:

Back To Top