Skip to content
ActualitatDestacatPorreres

Porreres construirà un nou dipòsit d’aigua amb una ajuda de 500.000 €

L’Ajuntament de Porreres ha fet una passa més per tal de millorar la xarxa d’abastiment d’aigua potable del municipi. 

El municipi ha aprovat inicialment el projecte constructiu d’un nou dipòsit d’aigua auxiliar i de regulació que preveu una inversió total de 501.878,36 euros que seran finançats amb una subvenció del pacte de l’aigua, el programa de col·laboració entre el Govern Balear i els Consells Insulars per cofinançar i millorar les infraestructures hídriques.

Així i tot, l’aprovació definitiva del nou dipòsit queda condicionada a l’obtenció de l’autorització corresponent de la Direcció General de Salut Pública de la Conselleria de Salut, un tràmit necessari per garantir la seguretat sanitària de l’aigua de consum. Aquest fet no hauria de ser cap entrebanc, atès que el dipòsit serà auxiliar al dipòsit actual.

Així, la nova infraestructura serà construïda al costat del dipòsit de què ja disposa el municipi en el recinte del camí de Son Lluís, a prop del puig d’en Femella.

El regidor d’Infraestructures, Jaume Martorell, ha explicat aquest nou dipòsit «ens permetrà tenir més disponibilitat d’abastiment i sobretot també poder garantir el subministrament si el dipòsit actual té algun problema». En aquest sentit, apunta, de fet, que un cop que el nou dipòsit estigui operatiu es repararà el dipòsit que abasteix el municipi perquè té filtracions i s’hi han de fer tasques de manteniment.

L’Ajuntament pretén garantir una millor regulació i seguretat en el subministrament d’aigua per a tota la població: «Aquest nou dipòsit serà important perquè si com ha passat els estius recents tenim manca d’aigua, sempre podrem disposar del romanent d’aigua d’aquesta nova infraestructura», explica Martorell.

Back To Top