Els municipis del Pla de Mallorca continuen fent passes per tal de millorar la gestió de l’aigua. Amb aquest objectiu La Conselleria del Mar i el Cicle de l’Aigua ha concedit dues subvencions que sumen prop de 750.000 € en total als municipis de Maria de la Salut i Vilafranca de Bonany.
Aquestes ajudes, emmarcades en el Pla Anual d’Impuls al Turisme Sostenible (ITS) 2024-2025, permetran executar projectes estratègics per a la renovació de les xarxes d’aigua potable i claveguera, amb l’objectiu de reduir les pèrdues i millorar l’estètica urbana d’ambdós pobles.
MARIA
En el cas de Maria de la Salut, l’import concedit ascendeix a 345.776,32 €. El projecte se centrarà en la millora de la xarxa d’aigua potable i de pluvials d’un sector clau del municipi, ha explicat el batle de la localitat, Jaume Ferriol.
Concretament, les obres afectaran els carrers Comte d’Empúries i el carrer Costa i Llobera. L’actuació consistirà a substituir les canonades actuals, que pateixen fuites importants, i instal·lar xarxes separatives de pluvials. Una vegada renovades les infraestructures subterrànies, es procedirà al reasfaltatge i a la creació de zones de plataforma única, fet que suposarà un embelliment significatiu del centre i una millora de l’accessibilitat per als veïnats.
VILAFRANCA
Per la seva banda, Vilafranca de Bonany rebrà una inversió de 391.575,06 €. El projecte de renovació hidràulica és ambiciós i es focalitzarà en tres punts neuràlgics: els carrers del Marquès de Vivot, de Sant Martí i Amargura.
El batle de Vilafranca, Montserrat Rosselló, ha explicat que l’actuació al carrer Marquès de Vivot, que quedarà totalment empedrat en el tram que va des de l’església fins al parc municipal donant continuïtat a l’empedrat del carrer de Santa Bàrbara.
Ben igual que a Maria, s’aprofitarà per canviar les canonades i separar les aigües pluvials, finalitzant l’obra amb l’embelliment de la superfície mitjançant plataforma única, integrant millor l’espai per als vianants.
PLURIANUAL
Aquestes inversions es finançaran de manera plurianual fins al 2027. Els ajuntaments han rebut el vistiplau de la Direcció General de Recursos Hídrics després de comprovar que els projectes s’ajusten als criteris de sostenibilitat i eficiència hídrics.
Els ajuntaments tenen ara el termini d’un mes per signar els convenis de justificació i podran sol·licitar pagaments fraccionats a mesura que avancin les obres, les quals tenen com a data límit de finalització el 31 de desembre de 2027.

