Skip to content
ActualitatDestacatPetraPorreresSant JoanSanta Eugenia

Benvolguts Reis d’Orient (IV)

Tancam els desitjos dels batles i batlesses del Pla de Mallorca fets als Reis d’Orient amb les peticions que ens han fet arribar des de Porreres, Sant Joan, Petra i Santa Eugènia. Xisca Mora, Richard Thompson, Josep Lluís Urraca o Salvador Femenias han compartit la seva carta de desitjos «municipals» amb nosaltres.

XISCA MORA, BATLESSA DE PORRERES

Estimats Reis d’Orient,

Vos escric des de Porreres, aquest poble on cada any ens deixau tants de caramels i regals… i també, algun mal de cap que altre. Enguany, però, la carta per a mi és especial, així que si em notau un puntet més emocionada del compte… ja sabeu d’on ve.

Primer desig:

Que els porrerencs i porrerenques continuïn vivint amb aquesta força tan nostra: la de donar-ho tot per la família, pel poble i pels veïnats. Que tenguin salut, feina, serenor i alegria… i que no falti mai aquell humor que fa que, fins i tot en dies complicats, qualcú sempre acabi dient: “Venga, això ho arreglam amb un tassó de vi i dues rialles”.

Segon desig:

Que puguem seguir reforçant els serveis municipals: més atenció a la gent gran, espais segurs per als infants i joves, promoció pels nostres comerços i empreses, i totes aquelles millores quotidianes que fan que Porreres sigui el millor lloc per viure… i també per xerrar i compartir amb els veïnats.

Tercer desig:

Un finançament just per part del Govern i del Consell, que arribi puntual i complet, no com aquell amic que sempre diu “tenc els doblers preparats” i mai els treu. Amb recursos adequats, Porreres pot seguir fent passes decidides i valentes cap al futur.

I ara, el desig impossible:

Reis, si pogués ser… ens podríeu dur un botó màgic? Un que, en prémer-lo, fes que totes les obres s’acabassin en un moment, sense renou, sense pols i sense aquells imprevistos que fan pujar la pressió arterial a qualsevol batlessa. Això sí, si el botó també fes aparèixer aparcaments quan més en falten… ja seria de traca!

Sigui com sigui, el meu desig més sincer és que a Porreres continuem caminant units, amb orgull i estima pel nostre poble. I que qui vingui darrere pugui seguir aquesta feina amb la mateixa il·lusió que jo he tingut la sort de viure durant tots aquests anys.

Amb afecte, un somriure i un toc de màgia nadalenca,

Xisca Mora Veny, Batlessa de Porreres

RICHARD THOMPSON, BATLE DE SANT JOAN

Benvolguts Reis d’Orient,

Com sabeu, els britànics tenim fama de ser ben monàrquics! No és el meu cas, però he de dir que sempre he estat molt partidari de les vostres Majestats, perquè portau il·lusió i alegria als menuts de tots els pobles de Mallorca.

Com a batle de Sant Joan, vos voldria demanar tres desitjos importants per a 2026. El primer és que puguem tenir per fi un nou Punt Verd en condicions i que compleixi amb la normativa. Les obres comencen aviat i ens agradaria que no s’allarguin massa. El segon desig té a veure amb la cultura i la infantesa: m’agradaria molt que en 2026 puguem acabar les reformes de la biblioteca municipal i de les dues zones infantils. Tots tres són espais molt necessaris per a un poble viu i la veritat és que fa estona que necessiten canvis ben profunds. I el tercer afecta a la mobilitat: seria fantàstic que els nous aparcaments que hem projectat es puguin enllestir al llarg de 2026, de manera que la circulació al poble sigui més fluida i segura.

Ah, ja me n’oblidava! Com que el MoboFest torna a casa, a Sant Joan, per celebrar el seu desè aniversari i tancar un cicle, m’encantaria que Tom Jones fos el cap de cartell!

M’imagin que deu tenir una agenda ben plena, però sé cert que la vostra màgia ho podria resoldre en un tres i no res.

Una aferrada,

Richard Thompson, Batle de Sant Joan


JOSEP LLUÍS URRACA, BATLE DE SANTA EUGÈNIA

Benvolguts Reis d’Orient,

Som el municipi que sempre té la il·lusió intacta, encara que a vegades el pressupost no ho reflecteixi. Enguany hem estat molt bons (o almenys ho hem intentat), així que vos demanam amb tota la tendresa del món:

  1. Ampliació de la carretera a Ses Coves, perquè els nostres veïns puguin circular amb més seguretat i comoditat, ja que sembla que al Consell de Mallorca s’ha oblidat de la promesa de complir aquest projecte.
  2. Construir habitatge assequible, que és una necessitat urgent per a les famílies del poble.
  3. Un pediatre al municipi, perquè els més petits tenguin l’atenció que mereixen.
  4. Calefacció per a l’escola, que els nins no hagin d’aprendre amb bufanda i guants.
  5. ⁠Que el Consell de Mallorca i el Govern de les Illes Balears abandonin les polítiques de galeria de fotos i escoltin als pobles.

I, ja que és Nadal, el nostre desig impossible: que el municipi tengui platja pròpia amb palmeres i arena blanca! (Si pot ser amb un xiringuito, encara millor 😉) per descomptat sense massificació turística perquè els Taujans i Taujanes la puguem gaudir.

Moltes gràcies per fer realitat els somnis, encara que sigui només en paper!

Atentament,

Josep Lluís Urraca, Batle de Santa Eugènia

SALVADOR FEMENIAS, BATLE DE PETRA

Estimats Reis d’Orient, Melcior, Gaspar i Baltasar,

Esper que aquest any hàgiu tengut un bon viatge carregat de màgia i esperança. Jo vos escric amb molta il·lusió per compartir amb voltros uns desitjos que neixen de la necessitat de millorar i créixer.

El meu primer desig és que es pugui fer una millora real i de bon de veres del tema de l’habitatge a Petra, perquè és una qüestió molt important per poder viure amb dignitat i tranquil·litat.

El segon desig és poder tenir, també de bon de veres, una escoleta de 0 a 3 anys, ja que seria un gran suport per a moltes famílies i ajudaria a construir un futur millor des de ben petits.

El tercer desig és acabar d’arreglar les fuites d’aigua, que són un problema greu i que, si no s’hi posa remei, va creixent cada dia més.

Finalment, també desig que Petra tengui accés a vorera de mar, per exemple a tota la zona de Son Serra de Marina, cosa que ajudaria a dinamitzar la zona i permetria un augment d’ingressos per a tothom.

Gràcies per escoltar els meus desitjos i per la feina tan especial que feis cada any. Promet continuar fent tot el possible perquè aquests somnis es puguin fer realitat.

Amb molta esperança i estima,

Salvador Femenias, Batle de Petra

Notícies relacionades:

Back To Top