Skip to content
ActualitatAlgaidaCostitxDestacatLloret de Vistalegre

Benvolguts Reis d’Orient (III)

En aquesta tercera entrega de les cartes als Reis d’Orient traçam una línia imaginària que ens du de les faldes del Puig de Randa gairebé fins al Raiguer. D’Algaida a Costitx amb aturada a Lloret. Margalida Fullana, Sebastià Amengual i Toni Salas també han volgut escriure la seva particular carta als Reis.

MARGALIDA FULLANA, BATLESSA D’ALGAIDA

Benvolguts Reis d’Orient,

Des d’Algaida, Pina i Randa vos escriu una batlessa que no sol demanar miracles, perquè sap com funciona l’administració i que les coses, gairebé sempre, arriben tard i amb molta paperassa pel mig. Així i tot, per Nadal encara m’atrevesc a escriure-vos, no per demanar impossibles, sinó per posar damunt la taula allò que, com a poble, necessitam. Vos suplic Reis que aporteu molta màgia perquè el camell vengui carregat d’algun miraculós augment de finançament als pobres ajuntaments.

Governar un municipi com el nostre vol dir fer equilibris constants, escoltar molt, prendre decisions difícils i assumir que no tot depèn només de l’Ajuntament. Vol dir fer feina moltes hores tots els regidors/res i batlies … Sovint amb recursos limitats, però amb una idea clara: no perdre mai el sentit de poble ni la mirada posada en les persones.

Per això, aquests són els meus tres desitjos reals:

  1. Un millor finançament per als ajuntaments, amb més recursos provinents dels tributs de l’Estat i del Govern de les Illes Balears, i amb un nou sistema de finançament del Consell de Mallorca, estable i just, similar al del Govern, que permeti planificar els pressuposts amb temps i rigor i garantir els serveis públics essencials sense haver de viure fent equilibris constants.
  2. Que la xarxa d’aigua amb alta d’ABAQUA arribi definitivament al Pla de Mallorca i a Algaida, perquè l’aigua no és un luxe, és futur. I, al mateix temps, que com a poble siguem responsables: no embrutar, reciclar bé i fer un ús correcte de la nova deixalleria, amb respecte i educació, perquè els espais comuns són de tots.
  3. Reforçar les polítiques socials i la convivència, cuidant les persones, defensant els drets i el respecte, i apostant per una societat més justa, cohesionada i solidària, on ningú quedi enrere.

I com que és Nadal, deixau-me acabar amb un desig impossible:
aquest desig sembla impossible perquè, massa sovint, hi ha maneres de fer política que parteixen de la por, de la simplificació i de la necessitat de dividir el món entre bons i dolents. El problema és que avui ja no vivim en coves, però continuam reaccionant, massa vegades, amb aquestes respostes primitives. Fer por és ràpid; construir convivència, en canvi, exigeix temps, responsabilitat i compromís. Vol dir posar la dignitat humana al centre, cuidar el llenguatge i apostar pel diàleg, encara que sigui més lent i més difícil. Quan una comunitat fa això, no només governa millor: viu millor.

Bon Nadal a tothom. Seguim caminant plegats, amb seny i amb «miracles».

Margalida Fullana, Batlessa d’Algaida

SEBASTIÀ AMENGUAL, BATLE DE LLORET

Estimats Reis d’Orient, Melcior, Gaspar i Baltasar,



Enguany no vos escric des de la il·lusió innocent d’un infant, sinó des del final d’un any intens, l’any del nostre centenari com poble independent, enfrontant el darrer any complet de legislatura…





Primer desig: Infraestructures


Demanam una cosa ben clara i terrenal: acabar tot el que tenim començat, sense fer enfadar molt als veïnats, No és poc, però tampoc és desmesurat. Queden algunes licitacions, obres petites i d’altres de més grosses, però totes necessàries.



Segon desig: Serveis


Aquí vos demanam valentia i paciència: implantar la bossa vermella. Sabem que durà maldecaps, que no serà fàcil i que no agradarà a tothom, però tenim clar que hem d’apostar pel reciclatge i per reduir els residus.
És l’única manera que algun dia puguem reduir els fems i fer un poble més responsable.



Tercer desig: Finançament


Com a poble petit, ja ho sabeu, depenem molt dels números i de quadrar-los bé.
Tenim un romanent important, però el que realment necessitam és finançament per invertir: subvencions, ajudes del Consell, de Cooperació local, dels fons Next Generation…
Tot allò que ens permeti fer passes endavant sense hipotecar el futur.



Quart desig: Projectes
Que les Normes Subsidiaries que ens acaben d’entregar, segueixin el seu camí cap a una aprovació definitiva, d’una manera consensuada igual que ho ha estat la seva redacció en la col·laboració de l’equip de govern i l’oposició.

I ara com a desig que voldria no fos impossible: que els mallorquins puguem tornar a gaudir de la nostra illa com anys enrere: fora problemes d’habitatge, fora massificació a l’estiu, sense problemes d’abastiment d’aigua…



Si ens podeu concedir tot això —o almenys una part—, prometem continuar fent feina, equivocant-nos de vegades, però sempre amb la intenció de fer-ho millor.



Gràcies per escoltar-nos un any més.
 I si no arriba tot… almenys que no ens falti humor per continuar.



Amb estima,



Sebastià Amengual, Batle de Lloret

TONI SALAS, BATLE DE COSTITX

Benvolguts Reis de l’Orient,

Enguany, a Costitx, tothom ha fet molta bonda, fins i tot els Quintos!

Per això, volem demanar-vos tres regals, tres il·lusions que vos demanam que es facin realitat.

Per començar, volem que el Poliesportiu es vagi acabant, perquè tothom hi pugui fer esport i tenir molta Salut.

També volem demanar-vos que ens arribin més doblers per al manteniment de l’Escola, per a la Fira Costitx en Flor o per un nou Punt Verd.

Per acabar, ens agradaria poder renovar la piscina municipal o almanco tenir el projecte redactat i encaminat…

Però el que més ens agradaria és que tots els costitxers fossin plenament feliços i amb moltíssima Salut!! Aquest seria el millor regal!!

PD: el xampú màgic per als cap pelats el demanarem l’any que ve!

Moltes gràcies, Majestats, i no passeu pena que els patges de Costitx fan una feinada perquè tot estigui a punt per a la vostra venguda.

Toni Salas, Batle de Costitx

Notícies relacionades:

Back To Top