Skip to content
ActualitatCulturaMaria de la Salut

Maria representa per segon any la Consueta dels Tres Reis d’Orient

La peça teatral Consueta dels Tres Reis d’Orient arriba per segon any consecutiu a Maria de la Salut de la mà del Grup de Teatre Històric del municipi. L’obra, que s’endinsa en el teatre litúrgic i paralitúrgic del segle XVI, és considerada una joia del patrimoni cultural dels territoris de parla catalana. Així ho destaca el catedràtic de la UIB Joan Mas i Vives, responsable també de la transcripció del llenguatge medieval per fer-lo més entenedor al públic actual.

La consueta dramatitza l’episodi bíblic de l’Epifania, amb l’adoració dels Reis Mags a l’Infant Jesús, a través de diàlegs, fragments cantats i recitats, música medieval i una acurada proposta visual. Tot plegat li confereix una espectacularitat que la diferencia clarament de la versió de L’adoració dels Tres Reis d’Orient de Llorenç Moyà, representada a molts de pobles de Mallorca.

Les representacions tendran lloc els dies 4 i 6 de gener, a les 19.30 h, a l’església de Maria de la Salut. L’obra desenvolupa tots els episodis presents a l’Evangeli de Sant Mateu: la trobada dels Reis, l’anada al palau d’Herodes, la consulta als rabins, l’adoració, la fugida de la Sagrada Família a Egipte i la degollació dels innocents.

Un dels elements més destacats és la música, molt acurada i dirigida per Francesc Crespí i Bartomeu Mut, amb la col·laboració de Mireia Rosa Ferriol i Bartomeu Ramis. Com a novetat d’enguany, la posada en escena incorpora veus en off i una escenificació molt més activa, amb accions repartides per tot el temple, fet que ofereix una experiència més immersiva i impactant per als espectadors.

El director d’escena, el filòleg Joan Gelabert Mas, explica que aquesta segona edició presenta canvis importants respecte a l’any passat. La durada de l’obra s’amplia dels 50 als 75 minuts, a causa de la incorporació de nous textos procedents d’altres consuetes, nous personatges i una millora tant visual com musical, amb l’objectiu de connectar d’una manera més original i propera amb el públic.

El projecte compta amb la participació d’actors i actrius, gairebé tots del municipi, sota la coordinació de l’associació cultural Fent Carrerany i amb el suport de l’Ajuntament de Maria de la Salut, l’Institut d’Estudis Baleàrics i la parròquia local. L’objectiu, segons l’organització, és convidar el públic a gaudir del teatre com a forma d’expressió lliure, on la paraula, el vestuari, la interpretació i la música ajuden a comprendre millor tant episodis històrics com aspectes de la vida real.

Les entrades es poden adquirir presencialment a l’Ajuntament de Maria de la Salut, dins l’horari d’oficina, o a través de la plataforma Entradium, amb una aportació voluntària de 10 euros.

La cita amb el teatre serà, idò, els dies 4 i 6 de gener, a les 19.30 h, a l’església de Maria de la Salut.

I com diu Charles Chaplin: «La vida és una obra de teatre que no permet assajos. Per això, canta, riu, balla, plora i viu intensament cada moment de la teva vida. Abans que el teló
baixi i l’obra acabi sense aplaudiments».

Notícies relacionades:

Back To Top