L’Ajuntament de Santa Eugènia ha ordenat mitjançant un decret del batle, Pep Lluís Urraca, retirar totes les càmeres dels carrers de la vila i que les darreres setmanes han tengut la vila del Pla de Mallorca sumida dins una «distopia». De les prop de 45 càmeres que hi havia instal·lades del 2013 ençà ara només en queden nou i, segons explicà el batle en el ple, s’ha fet per a poder tornar-les a posar de manera legal.
Fa unes setmanes quan el diari digital d’àmbit estatal eldiario.es va explicar com la petita vila del Pla comptava amb mig centenar de càmeres instal·lades a parcs, carrers i altres indrets de la vila, l’atenció mediàtica d’arreu de l’Estat posà el focus sobre Santa Eugènia. «Una realitat molt diferent és la que s’ha viscut fora de Santa Eugènia de la que hem viscut els habitants de la vila» explicava el nou regidor Miquel Àngel Coll, qui assegurava que «hem viscut una distopia, jo crec que hi ha 1984, Farenheit 451 i les càmeres de Santa Eugènia».

Abans, el batle havia entonat la seva part de culpa assumint que «quan vam arribar al govern hi havia 25 càmeres i vam seguir posant-les amb el mateix sistema, sense mirar si es feia correctament». Així, Urraca explicà que una vegada que Delegació de Govern els va avisar que la normativa havia canviat iniciaren els tràmits, el passat setembre, per a regularitzar la situació. Ara, el passat divendres i vist el ressò mediàtic es va fer un decret de batlia per a retirar les càmeres fins a poder comptar amb tots els permisos i tornar-les a posar.
Des de l’oposició, el PP reclamà la dimissió del batle i assenyalà que Santa Eugènia podria rebre una sanció d’entorn dels 20 milions d’euros, segons va dir el portaveu Popular, Pep Bonnín.
Així mateix, Urraca explicà, i el portaveu Popular li donà la raó, que en tots aquests anys només l‘agost de 2013, amb un equip de govern del PP, s’havia parlat en el ple municipal de la instal·lació de càmeres.
El batle també va reconèixer que quan ell arribà a la batlia a l’ordinador del batle hi havia instal·lat el programa informàtic que permetia veure aquestes càmeres, però que el va fer llevar.
POBLE
La situació que ha viscut la vila aquestes setmanes quedà ben explicada tant per Urraca com per Coll quan explicaren que eren molts els veïns que han mostrat el seu desacord amb l’enrenou que s’ha produït, ja que, fins ara aquestes càmeres eren molt útils als veïns i a la Policia Local per a comprovar des de la pèrdua d’unes claus a la retxada d’un cotxe. Així, amb el suport que ha donat el poble de Santa Eugènia a l’equip de Govern i el malestar per haver-los llevat aquestes càmeres es treballarà per a tornar-les a posar en totes les de la llei.
Finalment, assenyalar que la plenària d’ahir a la nit també va servir per a tornar a veure de regidor a un històric com Miquel Àngel Coll Canyelles després de la dimissió de la regidora socialista, Letícia Bonnín. Un retorn a la política local que comptà amb el suport de dirigents insulars i autonòmics del PSOE que també volgueren donar suport a l’equip de govern local després d’aquests dies d’enrenou mediàtic.

