Skip to content
ActualitatAlgaidaDestacat

Connectats o atrapats? Algaida posa límits a les pantalles

Algaida va celebrar el Dia Internacional de la Ciutat Educadora amb una jornada a la plaça per reflexionar sobre el repte del mòbil i de les pantalles en la primera infància.

L’Ajuntament, juntament amb el Grup d’Investigació en Educació Inclusiva i Diversitat (GREID) de la UIB, ha impulsat un estudi pioner sobre l’ús de pantalles entre infants de 0 a 6 anys al municipi.

Les dades preocupen: el 94,1% de les famílies considera que hi ha un abús de pantalles en aquesta franja d’edat. A més, el 89,9% dels adults utilitza pantalles davant els infants, però només un 13,4% els acompanya directament quan en fan ús. El moment de màxima exposició és abans de sopar, quan un 33,6% dels nins i nines fan un ús freqüent o constant de pantalles.

Els investigadors Tomeu Mut i Virginia Morcillo (GREID) assenyalen que ja es detecten problemes d’atenció, relacions socials i son, així com un vocabulari i una capacitat de conversa més pobres entre els més petits.

Per tot plegat reclamen una campanya de sensibilització potent, comparable a la del tabac, per prevenir futures dificultats a l’adolescència i convidar també els adults a revisar el propi consum digital.

La jornada va comptar amb taules informatives, la presència del policia tutor d’Algaida, Pere Llagostera, que va insistir en posar límits clars al temps de pantalla, i una xerrada conduïda per la periodista Maitane Moreno amb el creador de contingut Toni Guiscafré i les impulsores del pòdcast «Anam fent», Neus Gil i Aina Segura. Tots tres coincidiren en el mateix missatge: cal retardar l’edat del primer mòbil i demostrar als joves que és possible fer-ne un ús responsable i positiu si hi ha consciència i acompanyament.

Amb aquesta jornada, Algaida reforça el seu compromís com a municipi educador, impulsant espais de reflexió col·lectiva i promovent la implicació de tota la comunitat en reptes que afecten el desenvolupament i el benestar dels infants.

L’Ajuntament ha agraït la participació de totes les famílies, professionals i entitats col·laboradores, i ha subratllat la importància de continuar treballant conjuntament per fer front als nous reptes digitals.

Back To Top