Skip to content
ActualitatAlgaidaDestacat

La bolla del radar de Cura que dona molta bolla al Pla de Mallorca

La retirada per tasques de manteniment de la bolla del radar de Cura ha donat molta bolla i ha fet parlar al Pla de Mallorca.

Si, com ja publicàrem a Tot Pla, a Algaida arribaren a pensar que havia caigut a causa de les ventades. El tragí de la bolla i el radar també ha fet recordar altres suposicions com les d’alguns veïns de Randa que asseguren que d’ençà de la instal·lació d’aquesta bolla, i el seu radar, no ha tornat a ploure com abans a Randa. Segur que alguns ja temien que s’hagués de modificar la dita popular: Si sa muntanya duu gorra/ i es puig de Randa capell/ si no te vols banyar sa pell i tens cames, arranca a córrer o allò de Boira a Cura, aigua segura.

Els comentaris a les xarxes socials tampoc han mancat i el darrer ja apunta la possibilitat que la desaparició de l’element que marca l’skyline del Pla des de 1993 hagi estat obra de marcians arribats amb ovnis.

Sigui com sigui, el que és clar és que la bolla de Cura tornarà i ho farà, si no hi ha res de nou, la setmana del vinent dia 10 de novembre en què serà col·locada de nou. El motiu de la retirada són les tasques de manteniment del radar primari d’ENAIRE, l’empresa que gestiona la navegació aèria de l’Estat per AENA. La bolla, la coberta del radar, s’ha baixat a terra per a poder fer aquestes tasques de manteniment a la instal·lació i es preveu que durin uns sis mesos.

Per a fer les tasques de retirada de la bolla es va haver de pujar una gran grua demanant un permís especial al departament de Carreteres del Consell de Mallorca. La gran bolla metàl·lica va ser alçada i baixada en terra en un procés que podeu veure en el vídeo següent.

Així mateix, ens han fet arribar noves imatges de les complexes tasques de retirada de la bolla i en comparar-les amb la persona vos en podeu fer una idea de les dimensions reals.

Notícies relacionades:

Back To Top