Skip to content
ActualitatVilafranca

El Consell de Mallorca ha invertit prop d’un milió d’euros a Vilafranca entre 2024 i 2025

El president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, acompanyat de la consellera de Promoció Econòmica i Desenvolupament local, Pilar Amate, han visitat aquest dijous diferents projectes que s’han duit a terme al municipi de Vilafranca de Bonany a càrrec del Pla d’Obres i Serveis (POS) 2024-2025, el pressupost dels quals ascendeix a 960.000 euros.

En el recorregut pels diferents projectes han comptat amb les explicacions del batle de Vilafranca de Bonany, Montserrat Rosselló, i de la regidora d’Educació, Marta Oliver.

La visita ha començat al local del Casal de Joves, al carrer del Marquès de Vivot, 4, antic Bar es Glop. És una planta baixa situada en zona urbana que ha adquirit el Consistori per a ús o servei públic, per un import de 258.700 euros.

D’altra banda, amb el POS, l’Ajuntament ha comprat uns terrenys rústics al carrer d’Ermità Agustí, dues parcel·les que es destinaran a equipament públic per a ús educatiu, concretament, per a la construcció d’un IES, la compra del qual ha ascendit a 114.364 euros.

Projecte de xarxa de pluvials i adquisició de vehicles

Seguidament, les autoritats han visitat les obres, ja finalitzades, de prolongació de la xarxa d’aigües pluvials des del carrer de s’Aigua-Amargura fins al carrer Principal, que discorr pels carrers de s’Aigua, d’Unió i del Sol, per un import que ascendeix a 379.000 euros.

Finalment, ha tingut lloc l’acte de presentació de vehicles adquirits per l’Ajuntament per a ús municipal. Es tracta d’una pick-up per a Protecció Civil, per un import de 55.000 euros, i dos vehicles més que utilitzarà la brigada municipal de l’Ajuntament, per 27.800 euros.

El president del Consell de Mallorca ha manifestat «la satisfacció per comprovar que les inversions que es destinen als ajuntaments són aprofitades amb projectes i actuacions que beneficien els mallorquins en el seu dia a dia, i ha mostrat el ferm compromís de la institució insular a continuar apostant pel municipalisme com a base de l’acció política del seu govern».

Per part seva, la consellera Amate ha recordat que «la partida del POS que han rebut els ajuntaments s’ha duplicat aquesta legislatura, la qual cosa ha permès que es puguin fer realitat moltes inversions necessàries que, sense aquest suport econòmic, no serien possibles, especialment, als municipis més petits de l’illa».

Dues altres reformes de carrers en execució

A més dels projectes ja finalitzats, actualment es duen a terme dues actuacions més dins la convocatòria 2024-2025 del POS del Consell de Mallorca.

Concretament, es tracta de la reforma de diversos trams dels carrers de Sant Josep i Mestral, situats a la part nord del municipi per un import de 103.000 euros, i el projecte de construcció de la supressió del punt baix a la confluència dels carrers de Ponent i dels Rocabertí, que ascendeix a 47.650 euros.

En el primer semestre de 2026 els ajuntaments podran tornar a demanar ajudes econòmiques per a infraestructures i millores en el que serà el POS de 2026-2027.

Back To Top