La Guàrdia Civil ha detingut un home de 43 anys com a presumpte autor de més de vint robatoris en bars, restaurants i instal·lacions esportives de diversos municipis de Mallorca, entre els quals es troben Santa Eugènia i Sineu. Segons les investigacions, el detingut hauria sostret més de 15.000 euros en efectiu i causat danys materials que superen els 20.000 euros.
Els robatoris es van produir durant les darreres setmanes i seguien sempre un modus operandi similar: l’home actuava de nit, encaputxat i amb guants, i feia servir palanques i cisalles, entre altres eines, per forçar portes i finestres. Un cop a l’interior, s’enduia doblers en metàl·lic, telèfons mòbils i altres objectes de valor.
La investigació es va iniciar arran d’un robatori en un restaurant de Marratxí, on els propietaris van sorprendre un home encaputxat dins el local de matinada. En veure’s descobert, l’individu va fugir corrents. A partir d’aquí, la Guàrdia Civil va començar a rebre nombroses denúncies similars de locals de Palma, Marratxí, Pòrtol, Santa Eugènia, Santa Maria, Lloseta, Sineu, Inca, Binissalem, Valldemossa, Sóller, Llucmajor i Bunyola.
Finalment, després de diverses setmanes d’investigació, els agents van aconseguir identificar i detenir el presumpte autor, que actuava sempre tot sol i amb molta precaució per no deixar rastres. Després de passar a disposició judicial, el jutge n’ha decretat l’ingrés a presó sense fiança.

