Aquest dimarts 21 d’octubre a les 19.30 hores, Lloret de Vistalegre acollirà l’edició número setze de la Roda d’Homes per la Igualtat.
És una iniciativa que va començar el 21 d’octubre de 2010 a Sevilla amb l’associació AHIGE. Posaren en marxa la primera roda d’homes, on ja apostaven per la creació de grups d’homes que reflexionin sobre com han estat educats.
Assenyalàven que és imprescindible una educació “més igualitària, menys impositiva, més escoltar, ser més amables, més pròxims als fills i a la nostra parella, més respecte, en definitiva, un canvi de model”. Això també es traslladà a Mallorca amb la creació de l’Associació Homes per la Igualtat que segueixen línies semblants d’actuacions de diferents grups que hi ha arreu de l’estat espanyol. Així va sortir la Roda d’Homes que anualment es realitza entorn del 21 d’octubre, amb simultaneïtat amb indrets de l’Estat.
Enguany ja arriba al nombre XVI, essent el lloc elegit per visualitzar dites raons, la plaça Jaume I del municipi del Pla: Lloret de Vistalegre, terra de figueres i de persones que estimen les seves arrels i que també volen posar el seu gra de sorra per treballar cap a una societat més igualitària i sense cap mena de violència masclista.

I recordant al Nobel portuguès José Saramago el febrer de 2006, cridant els homes a manifestar-se contra la violència masclista “perquè el problema del maltractament és un problema d’homes i és l’home el que ha de resoldre’l”.
Saramago abundava en la idea que “el silenci ens fa còmplices”, i que “si els homes no es decideixen a prendre això a les seves mans tindrem mortes i mortes, assassinades, torturades… perquè la notícia és quan les maten, però no és notícia el maltractament continu, cada dia, a tota hora. Això ha d’acabar”.
No n’hi ha prou que se solidaritzin, sinó que han d’implicar-se a posar fi al masclisme quotidià, amb més respecte a les companyes, no riure bromes masclistes, ajudar més a casa… És el següent pas: “ser coherents” en el dia a dia.
Amb totes aquestes reflexions, i recordant que ja són aquest any 30 dones víctimes de la violència masclista i 1.325 les dones mortes d’ençà de l’1 de gener de l’any 2003, data en què es varen començar a comptabilitzar com a tals. Sense oblidar que la nostra comunitat té una de les taxes més elevades de dones víctimes de violència de gènere.
Per això, és imprescindible realitzar actes com la XVI Roda d’homes el 21 d’octubre a les 19.30 a la plaça Jaume I de Lloret. Serà amb el suport de l’Ajuntament i amb una convidada general als homes, dones, col·lectius, associacions…, en definitiva tot aquell que vulgui expressar el seu rebuig a la violència de gènere, una xacra social que continua convivint entre nosaltres amb amenaces físiques i psíquiques diàries.
A més la Roda d’enguany comptarà amb el suport i el testimoni de Biel Modino Arrom, destacat activista cultural de la vila.
“Els homes fan passes endavant per a acabar amb el silenci còmplice”.

