Skip to content
ActualitatCostitx

El Consell reclama per unanimitat i un pic més el retorn dels caps de bou de Costitx

El Consell de Mallorca ha aprovat aquest dijous, per unanimitat, una moció presentada aquesta vegada pel Partit Popular per reclamar al Ministeri de Cultura la devolució dels caps de bou de Costitx. Les tres figures de bronze de l’època talaiòtica que fa anys que es troben al Museu Arqueològic Nacional de Madrid.

La proposta, defensada per la consellera insular del PP, Margalida Serra, insta el Govern central a iniciar les gestions necessàries perquè les peces tornin a Mallorca i s’exposin al Museu de Mallorca.

La moció ha rebut el suport de totes les formacions representades al Consell, tot i que el PSOE s’ha abstingut en un dels punts que demanava al Ministeri un compromís formal i explícit amb la devolució de les figures.

Serra ha criticat aquesta abstenció, acusant els socialistes de “canviar de postura per pressions del Govern central” i ha recordat que “l’any passat varen votar a favor d’aquest mateix punt”.

Recordem que des del Consell ja s’havia demanat que coincidint amb el 65è aniversari del Museu de Mallorca i amb la inauguració de les noves sales d’arqueologia es volia comptar amb les figures costitxeres a Ciutat.

Els caps de bou de Costitx són considerats una de les troballes més emblemàtiques de la cultura talaiòtica i formen part de l’imaginari col·lectiu mallorquí des que es descobriren al segle XIX. La seva reclamació ha estat una reivindicació constant per part d’institucions, arqueòlegs i entitats culturals de les Illes Balears i avui les seves figures amb diferents representacions són símbol i emblema de Costitx.

Notícies relacionades:

Back To Top