Skip to content
ActualitatCulturaSant JoanSanta EugeniaVilafranca

Els Ánimos Parrec i Josep Alorda retraten el Pla de Mallorca en el videoclip de «Camí florit»

Els santjoaners d’Ànimos Parrec presenten el seu primer videoclip Camí florit, fruit de la cançó que dona nom al seu darrer disc (es presentarà el vinent 24 d’octubre). Per això han comptat amb la col·laboració del cineasta taujà, Josep Alorda.

Així, en aquesta proposta han volgut capturar la bellesa pausada del Pla de Mallorca i traslladar el fora vila d’una manera íntima i evocadora però sobretot realista sense caure en el bucolisme i la idealització de la Mallorca rural.

Julià Picornell, membre del grup, explica que es tracta del “primer videoclip que feim”, i reconeix que no podien haver triat millor director que Josep Alorda: “La idea de la cançó parteix d’un poema homònim de Josep Maria Llompart, però d’aquell escenari bucòlic de Llompart, nosaltres, passejant per fora vila, ens trobam uns altres elements ja habituals dels camps i garrigues del Pla».

Així, el vídeo està rodat íntegrament al Pla de Mallorca i els Ánimos han convertit l’inventari de flors i plantes del Camí florit de Llompart en un seguit de paraules que mostren un Pla de Mallorca més real i que no surt a les postals turístiques.

Per la seva banda, Josep Alorda explica que en conèixer la música dels Ànimos Parrec hi vaig connectar immediatament. “M’agradava molt la seva música i en conèixer-los ens vam entendre en tots ells. És un àlbum molt profund amb complexitat. I en fer el videoclip vaig intentar fer una postal de Pla de Mallorca, i mostrar de manera descriptiva el que demanava la cançó. Ha estat increïble poder col·laborar amb ells i fer això”.

El resultat és un treball audiovisual que mostra paisatges rurals, moments senzills i una mirada pausada no sense la crítica i la ironia a la qual els Ánimos Parrec ens tenen acostumats.

Notícies relacionades:

Back To Top