L’Ajuntament de Santa Eugènia ha obert la convocatòria del concurs “Reciclart 2025”, una iniciativa artística i ambiental que convida la ciutadania a transformar materials reciclats i reutilitzats en obres creatives. El certamen se celebrarà el mes d’octubre i pretén sensibilitzar sobre la sostenibilitat a través de l’expressió artística.
Amb el lema “Donar una segona vida als materials: allò que semblava no servir, es transforma en art”, el concurs proposa repensar el valor dels residus i explorar-ne el potencial artístic. Les obres podran ser escultures, peces decoratives, instal·lacions o objectes útils elaborats com a mínim en un 80% amb materials reciclats o reutilitzats.

El Reciclart, explica el regidor de Medi Ambient, Arnau Miralles, que «neix amb l’objectiu de fomentar la reducció i reutilització de residus, incentivar la creativitat com a eina de reflexió sostenible i donar espai a la participació ciutadana i la creació artística col·lectiva»
La convocatòria és oberta a totes les persones a partir de 16 anys, tant de manera individual com col·lectiva. Cada participant o grup podrà presentar una sola obra, que haurà de respectar les dimensions màximes d’1 metre d’alçada per 1 metre d’amplada.
Les obres es poden lliurar fins al 13 d’octubre de 2025 a l’Ajuntament de Santa Eugènia (de 8:00 h a 14:00 h).
La inauguració de l’exposició tindrà lloc el 17 d’octubre a les 19 h a la Casa de la Vila, i el públic podrà visitar les obres els dies 17, 18 i 19 d’octubre.
La cloenda i l’entrega de premis es farà el 19 d’octubre, també a la Casa de la Vila. Els tres primers classificats rebran un guardó commemoratiu i un obsequi de comerç local, reforçant així el vincle entre art, ecologia i economia de proximitat.

