Skip to content
ActualitatAlgaidaDestacat

Neix a Algaida l’Estrella de na Marta per lluitar contra el càncer infantil

Na Marta fou una de les 1.500 criatures diagnosticades cada any amb càncer infantil a l’Estat. El passat 10 d’agost, la seva estrella es va apagar. Ho va fer massa prest. Però ara la seva família i entorn han decidit que el seu llegat continuï viu a través de la creació de l’associació l’Estrella de na Marta, una entitat sense ànim de lucre que neix amb una missió clara: impulsar la recerca contra el càncer infantil.

Tot i ser la primera causa de mort per malaltia entre infants, el càncer pediàtric és classificat com a malaltia rara, cosa que ha derivat en una inversió limitada en recerca tant pública com privada sobre aquest tipus de càncer. Aquesta realitat fa especialment difícil avançar en tractaments específics, diagnòstics precoços i en la millora de la qualitat de vida dels infants afectats.

Des de l’associació remarquen que la prioritat és la investigació, una tasca que requereix temps, recursos i compromís a llarg termini, però que representa l’única esperança real per salvar vides.

Aquest primer impuls de l’entitat l’han fet els pares i familiars de na Marta. Els integrants són:
Mari Polo, Llorenç Morey, Gabi Polo, Kika Juan i Marta Valderrama, però darrere aquests cinc noms hi ha, com a mínim, tot un poble, Algaida, Pina i Randa.

I és que la mort de na Marta el passat mes d’agost va sacsejar de valent el municipi d’Algaida, feia pocs dies que encara l’havien vista fent rotlo en el ball dels Cossiers. Ara, quan tot just ha passat un mes l’Estrella de na Marta brilla com mai amb la força que li dona tot un poble.

És per això que associacions i entitats s’han bolcat en fer i programar activitats per ajudar a la nova associació i poder sumar esforços per finançar projectes científics, donar visibilitat a aquesta realitat sovint invisibilitzada, i evitar que altres famílies hagin de viure el mateix camí.

ACTIVITATS SOLIDÀRIES

La primera cita solidària serà aquest divendres i dissabte en el I Torneig de Volei Platja Memorial Marta Morey Polo del Club Volei Algaida. Diumenge en la carrera de los Sant Metges de Pina organitzada pel COF Pina també serà solidària amb l’associació.

La novena edició de la carrera 5 Cims dels Trotadors d’Algaida també serà a benefici de la nova associació i els Rodadors d’Algaida també ja han organitzat per aquest dissabte el repte de la Volta a Mallorca en bicicleta, amb inici i final a Cura a benefici de l’entitat.

A les xarxes socials espai on l’entitat ha fet les primeres passes per donar-se a conèixer han assenyalat que “han estat uns mesos molt durs, però la força i valentia de na Marta ens ha empès a tirar endavant. Ara volem posar aquesta energia en acció i transformar el dolor en compromís”. “Na Marta és ara l’estrella que més brilla al cel, i amb la seva llum continuarem lluitant”.

Back To Top