Skip to content
ActualitatAlgaidaDestacatVilafranca

Vilafranca i Pina donen el sus a la temporada de fires al Pla de Mallorca

La XI edició de la Fira de Pina, en el municipi d’Algaida, i la Festa i Fira del Meló de Vilafranca han donat el sus a la temporada de mostres tradicionals en el Pla de Mallorca.

Dissabte horabaixa la «novella» Fira de Pina celebrava ja la seva onzena edició en format d’horabaixa i vespre i amb un programa que omple els carrers d’artesania, producte local, música i activitats familiars.

Durant tot l’horabaixa, els visitants han pogut gaudir de les parades d’artesania i alimentació, de l’exposició de cotxes i motos d’època al carrer Major i dels castells inflables per a totes les edats al carrer de sa Font, convertint Pina en un punt de trobada cultural i familiar.

Com ja és tradició, la Fira començà amb la trobada de colles de xeremiers a la plaça. Se celebrà una visita guiada a l’Església de Pina, a càrrec de l’historiador Xavier Riutort, que permeté descobrir detalls del patrimoni local.

EL MELÓ A VILAFRANCA

Per altre costat, des del passat dijous i fins avui diumenge, el Meló ha estat el vertader protagonista en el municipi de Vilafranca que ha acollit la tradicional Festa i Fira de la seva fruita estrella.

Començà dijous amb el concurs de menjar meló del qual aquest digital en feu una crònica que podeu llegir al capdavall, passant per la recuperació del taller i la posterior festa de llanternes fins a la Fira de diumenge. S’ha celebrat el concurs de meló de més qualitat i el més gros, el més feixuc. El guanyador foren Sebastià Jaume i Bernat Andreu amb una peça de 20,290 Kg.

Els carrers a més han estat plens d’aparadors d’artesania tradicional illenca i productes agroalimentaris, entre altres que han mostrat i reivindica les arrels pageses del municipi de Vilafranca.

Durant tot el matí hi ha hagut mostra de varietats de meló, tallers i espais infantils, entre altres activitats.

ESTAND DE PRODUCTE DE MALLORCA

Per altre costat, destacar que el Consell de Mallorca ha aprofitat la Fira del Meló de Vilafranca per a presentar l’estand «Producte de Mallorca», una iniciativa per a acostar l’excel·lència dels productes mallorquins a tots els racons de l’illa.

Aquest estand serà itinerant i visitarà les principals fires municipals de l’illa durant l’any.

Aquesta iniciativa, presentada oficialment per la consellera de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Pilar Amate; el director insular Álvaro Roca i el batle de Villafranca de Bonany, Montserrat Rosselló, «representa un pas decidit cap a la posada en valor del nostre patrimoni productiu, cultural i tradicional», expliquen des del Consell. «És una ambiciosa estratègia de promoció del producte mallorquí» afegeixen.

Notícies relacionades:

Back To Top