Vilafranca celebra aquests dies la Festa i Fira del Meló amb un ampli programa que començà ahir dijous amb un dels plats forts (mai millor dit) del programa: el tradicional concurs de menjar meló.
Amb una elevada participació de 25 persones en la categoria sénior també de públic assistent el concurs celebrat a la plaça Tomeu Penya va coronar Mateu Mascaró, qui aconseguí una quantitat gairebé de record en menjar-se 2,310 kg en els cinc minuts que dura la prova. En segon lloc quedà Miquel Llull (1,740 kg) seguit de prop per Mariano di Paolo (1,650 kg).


En la categoria infantil (de 6 a 13 anys) hi participaren 20 nins i nines. Aquesta prova redueix el temps a 3 minuts. El guanyador fou Martí Sureda (1,070 kg).
Finalment, a la categoria mini ( 0 a 5) amb 2 minuts per menjar hi hagué 4 participants i el primer premi fou compartit entre Albert Castro i Paulina di Paolo que menjaren 0,120 kg cadascun.
Val a dir que la quantitat que es mengen els participants és neta. És a dir, es pesen les tallades de meló de les safates quan es duen a taula i després es torna a pesar amb les restes de closca i de polpa que hagin quedat.


Les estratègies seguides en la categoria sènior són variades. Expliquen que n’hi ha que mengen fent l’harmònica i d’altres que a mossegades. Enguany fins i tot hi hagué algun participant que semblava que tenia un entrenador que anava aconsellant «estratègies de deglució» a mesura que passaven els minuts del cronòmetre.
Sigui com sigui, amb aquesta participació, resultats i sobretot el nivell demostrat a totes les categories, sembla que el poble dels melons té assegurat el futur d’aquest concurs per molts d’anys.



