Skip to content
ActualitatDestacatSant Joan

Vizius-X uneix arrels amb modernitat amb un remix de la cançó del «Dimoni Gat» de Sant Joan

El Dj, productor musical i guitarrista Vizius-X, nom artístic del santjoaner Vicenç Moratinos Bordoy, ha publicat un remix amb la cançó tradicional del Dimoni Gat a la qual ha convertit en «El Dimoni Gat remix o la Tronada del carrer des Frare«.

La idea de fer versions electròniques de cançons tradicionals fou ben meditada i estudiada. Després de viure i formar-se a Barcelona des de 2020 va tornar al seu municipi natal. «Fa un any vaig tornar al meu poble amb una idea molt clara: retre homenatge a la música de la terra i fusionar-la amb l’electrònica, per acostar el so tradicional mallorquí a un públic més ampli», explica Vizius-X i afegeix que «la meva proposta és una combinació mai vista a Mallorca, una experiència musical que uneix les arrels amb la modernitat i que obre nous camins dins l’escena musical de l’illa».

El resultat de la iniciativa, pionera al Pla de Mallorca, sona aquests dies amb especial força amb motiu de les festes patronals del municipi del Pla. (Podeu escoltar i veure el vídeo aquí)

En aquest sentit, afegeix que un dels objectius «és aquest tipus de música que només es fa de forma local i temporal puguin reviure en les festes d’electrònica i, d’aquesta manera, també donar vida a la cultura tradicional d’una forma moderna».

L’APROVACIÓ DE L’AUTOR

Abans de posar-se a la tasca, Vicenç Moratinos, va contactar amb l’autor Joan Morey Company per contar-li el seu projecte i demanar-li permís per dur-lo a terme: «Hi ha el grup de xeremiers i després de comentar-li a un dels seus integrants, en Joan Roig, i veure que li semblava una bona idea, vaig anar a parlar amb en Joan Morey que és el compositor de les cançons dels xeremiers i li va semblar bé sempre que, lògicament, cités l’autoria inicial i a partir d’aquí em vaig posar a fer feina».

Tot i comptar amb el beneplàcit de l’autor i l’aprovació dels xeremiers, la iniciativa comportava el seu risc, atès que no sempre aquests projectes on es modernitzen o versionen elements folklòrics són ben rebudes pels sectors més tradicionalistes. Però vistes les reaccions i repercussió, l’aposta ha sortit bé. «Per ara tot ha anat bé i el resultat ha agradat, la gent del poble està contenta o almanco així m’arriba», diu Vizius-X.

Vista aquesta rebuda i la seva satisfacció personal, tot apunta que la del «Dimoni Gat» no serà la darrera peça que versionarà Vizius-X: «La meva idea és fer-ne més, ja veurem quina serà la pròxima».

Back To Top