Skip to content
ActualitatFires i FestesPorreres

Pol Salleras: «Tot i no poder punxar, aquestes primeres festes de Sant Roc com a regidor seran molt especials»

L’arribada de les Festes de Sant Roc 2025 seran molt especials enguany per Pol Salleras Pla. Ho seran perquè s’estrena com a regidor de Festes i també perquè precisament aquest fet li impedirà participar-hi actuant com a Dj Polichy. Després de mesos de feina, ha sortit un extens programa d’actes que comença divendres.

– Com heu viscut l’organització de les Festes de Sant Roc?

– Ha estat una experiència molt satisfactòria de la qual he gaudit molt. A més ha estat tot molt intens i de sobtat perquè jo estava d’Erasmus a Itàlia quan em varen comunicar que seria el nou regidor. Des d’allà he anat fent feina d’organització i així quan vaig arribar al mes de juny ja tenia coses preparades, però després amb l’arribada tot s’ha accelerat i han estat dies de reunions, prendre decisions, reunions i concretar amb promotors, organitzar els concerts, el tema de les camisetes i tot plegat i això ha estat un poc bogeria, però en positiu perquè al final ens en sortim. No ha estat una tasca fàcil, però després de mesos intensos de
feina, dedicació i il·lusió, puc dir amb el cor ben obert que ha valgut molt la pena.

– Vos ha donat temps a posar alguna novetat amb segell propi enguany? Què heu mirat d’aportar o que heu inclòs en el programa?

– Al final el programa el feim entre l’Ajuntament, associacions i entitats i tothom que hi col·labora. Però bé, amb el poc temps que he tengut he mirat d’aportar un poc en algun aspecte com per exemple les camisetes que sempre han estat del color de les paperines i jo trob que una camiseta encara que sigui de festes s’ha de poder dur pel carrer més enllà de les festes i per això enguany les hem fet blanques perquè és un color que és més fàcil de vestir i crec que han quedat molt bé. En la verbena de dia 15 d’agost hem duit na Julieta que és una artista jove que fa música en català més moderna i electrònica amb què hem aportat aquest caire un poc diferent. També destacaria «Buhos» que és un dels grups estrella d’aquest mateix concert.

– Com comentàveu, les associacions i entitats juguen un paper important en la confecció del programa…

– Realment les entitats i associacions són el més important de les festes perquè tothom vol deixar la seva empremta i aportar i la veritat que s’hi han sumat com sempre i ha fet molt bon fer feina d’aquesta manera.

– Sou Dj i solíeu actuar a les festes de Sant Roc, com ho viureu enguany que no podreu pujar a l’escenari?

– Enguany per desgràcia estic retirat perquè som el regidor de Festes. No poder punxar en el meu poble és el que duc pitjor d’aquestes festes. És el que més greu em sap perquè jo de fet som Dj per poder punxar per a la gent del meu poble. Jo gaudia molt d’actuar per Sant Roc pels meus amics i ara haver de fer aquesta passa a un costat és el que més greu em sap, però bé és una etapa i les festes per jo seran igual o més especials. Jo crec que algú havia d’estirar un poc del carro i mirarem de tenir unes festes un poc més mogudes.

– Un dels canvis importants del programa és la substitució dels focs artificials per l’espectacle de drons. Com ha anat aquesta iniciativa de la qual Porreres és pioner al Pla de Mallorca?

– Jo crec que hem de fer un canvi primer de tot per l’incert dels darrers anys amb el risc d’incendi i, per altre costat, per tot allò que afecta el benestar animal. D’una banda, fa dos anys es van haver de suspendre i ajornar el correfoc en el darrer moment pel risc d’incendi i l’any passat vàrem estar amb la incertesa fins al darrer moment a causa de les elevades temperatures. Idò per evitar aquests dubtes i no saber si es podran fer o no hem optat per un altre tipus d’iniciativa. Després també hi ha el tema del benestar animal i els cans perden un poc cap i ho passen molt malament.

Feim un altre espectacle que crec que serà fantàstic. En aquest sentit, vull dir que Porreres sempre ha estat un poble pioner duent grups diferents i fent concerts amb un cartell destacat i crec que això està en aquesta línia i dona pas a un altre tipus d’espectacle que no és el dels focs artificials sinó de drons amb el so sincronitzat que crec que serà una passada.

– Quina acollida creïs que tendrà i què dieu a la gent que potser és reticent a aquest canvi?

– Crec que a la gent en general li agradarà. Ara bé, aquest primer any la gent que és molt tradicionalista no li agradarà aquest canvi perquè és cert que llevam un acte que es fa des de fa molt de temps. Però jo crec que amb el temps i després de veure l’espectacle que es farà crec que canviaran d’opinió. És una decisió que en principi mantindrem en el temps. Per exemple, mantenim el correfoc però de mica en mica hem d’anar eliminant aquests tipus d’activitats, fer-ho d’acord amb la llei i normatives de benestar animal i per això hem d’aconseguir que la gent s’adapti a la nova forma de viure aquest fet i contribuir-hi amb noves idees i iniciatives. Però davant de tot faig una crida que primer vegin l’espectacle i després ens donin la seva opinió. Ha estat una decisió meditada de l’equip de govern. Després de festes l’analitzarem i parlarem del resultat i de com ha anat i ho analitzarem.

– Destacaríeu algun acte més?

– M’agradaria destacar la projecció, dia 11 a les 21.30 h, de l’especial del “Grand Prix del Verano 2005” de la televisió espanyola en el qual participà Porreres fa enguany 20 anys. Amb aquest acte volem fer un petit homenatge a totes les persones que hi van participar i reviure junts d’aquell moment tan especial. Una comitiva de prop de cent persones es desplaçà a Madrid amb la qual cosa crec que qui més qui manco té un familiar o una persona coneguda que hi surt i crec que serà divertit i entranyable. El mateix dilluns a les 19.30 també destacaria l’exhibició de Biketrial amb Jordi Sala, un nin de 13 anys campió del món de Biketrial. Segur que agradarà.

– Voleu afegir alguna cosa?

– M’agradaria fer un agraïment a tot l’equip de govern, especialment a Xisca Mora i a Toni Sastre a qui he substituït per la seva ajuda en tot moment, a la brigada municipal, oficinistes, totes les persones voluntàries i a tothom que contribueix a fer el programa de festes perquè he estat molt pesat aquestes darreres setmanes. Aprofit a fer una convidada a tota la gent del poble i a la d’altres municipis perquè ens visitin i participin de les nostres festes.

Back To Top