Aquests dies que Llucmajor celebra les festes de Santa Càndida als Quintos de 2004 de la localitat no els ha bastat fer endemeses al seu poble que s’han desplaçat fins al nucli veí d’Algaida per provocar desperfectes, deixar brutor i penjar pancartes i escrits.
És per això que la batlessa d’Algaida, Margalida Fullana ha anunciat que «davant aquests fets, amb el cap de la Policia Local hem interposat denúncia formal davant la Guàrdia Civil«. A més «hem traslladat aquesta preocupació a la batlessa de Llucmajor i esperam que s’actuï amb responsabilitat institucional«.


Finalment, en un comunicat difós per l’Ajuntament a les xarxes socials s’assenyala que «el que ha passat no és una broma: és un atac. I com a poble no ho podem ni ho volem tolerar«.
Així des de l’Ajuntament d’Algaida expliquen que condemnam:
– Els insults masclistes i denigrants i altres escrits ofensius contra les dones.
– El vandalisme a la façana de l’Ajuntament, amb cintes, barreres i simbologia.
– Els danys a la pancarta del CE Futbol Algaida.
– L’ús perillós de petards i pirotècnia, posant en risc la seguretat.
– La manipulació del mobiliari urbà i brutor als carrers.
– L’exhibició no autoritzada d’una conversa privada entre càrrecs institucionals.


Fullana ha explicat en declaracions a Tot Pla que “Els fets ocorreguts al nostre municipi són absolutament intolerables. No parlam de cap broma ni d’una tradició festiva mal entesa. Estam parlant d’insults masclistes, vandalisme institucional i accions que posen en risc la convivència, la seguretat i la dignitat».
I afegeix que “no podem permetre que els actes d’uns pocs embrutin la imatge d’una joventut que, en la seva gran majoria, actua amb respecte, responsabilitat i estima pel poble. I no poden embrutar la imatge de tota una generació. Però també vull dir amb fermesa que qui traspassa tots els límits ha d’assumir les conseqüències«.
Per acabar la batlessa explica que «Algaida és un poble que estima la festa, però mai permetrem que l’odi, el masclisme o la manca de respecte hi tenguin cabuda. Com a poble, no callarem davant cap agressió. Defensarem sempre els valors que ens defineixen: convivència, respecte i dignitat”.

